اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - 04 November 2021
میرهاشم موسوی در ملاقات با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح ملی توسعه پوشش بیمه همگانی سازمان تامین اجتماعی با عنوان "بیمه خانواده ایرانی" در کشور اجرا می‌شود.
طرح بیمه خانواده ایرانی در کشور اجرا می‌شودبه گزارش عصرپرس، میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: توسعه پوشش بیمه همگانی، طرح ملی است که در دستور کار داریم تا در دولت سیزدهم آسایش و امنیت را برای آینده جامعه ایران اسلامی به بار آورد.

وی گفت: این طرح در سطح ستادی به عنوان پایلوت اولیه شروع شده است و امیدواریم بتوانیم بیمه خانواده ایرانی را در گام‌های مختلف با رویکرد خانواده‌محوری و اطمینان خاطر زنان خانه‌دار از آینده خود محقق کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: با توجه به اینکه وضعیت معیشتی مردم باید تقویت شود در همین جلسه مصوب می‌شود ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه علاوه بر میزان وام مصوب سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان تخصیص داده شود تا با اعتبار جدید، پشت نوبتی برای این وام قرض‌الحسنه چهار درصدی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جامعه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: این سازمان در سه بخش خدمت‌رسانی می‌کند از جمله بخش بیمه‌ای که بیش از ۴۴ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد و بخش درمان و خدمات درمانی که هم درمان ملکی و مستقیم و هم درمان غیرملکی و خرید خدمت از وزارت بهداشت است.

موسوی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی هم حضور فعال و موثری دارد و ضمن اینکه از دارایی‌ها و منابع کارگران و بازنشستگان این قشر زحتکمش و خدوم صیانت می‌کند در باروری تولید و اقتصاد کلان هم سهم عمده دارد.

وی افزود: پیچیدگی، تنوع و شرایطی که الان به سر می‌بریم، شرایط سختی است و علیرغم وضعیت موجود اعتقاد داریم باید بتوانیم وضعیت مردم در بخش‌هایی را که ماموریت و تکلیف داریم، بهتر کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از روش‌ها و چاره‌ای که برای خود پیدا کردیم و در این دولت مردمی که مردم به آن اقبال کردند مثل رئیس جمهوری و بقیه مسوولان حضور میدانی داشته باشیم تا مسائل و مشکلات را از نزدیک ببینیم بلکه همان جا در ارتباط با مسائل و مشکلات تصمیم بگیریم و دوباره در مرکز و ستاد گرفتار بروکراسی اداری نشویم.

وی گفت: مشکلات زیادی داریم اما ظرفیت‌های خوبی هم در سطح کلان کشور و منطقه داریم که «ما می‌توانیم» را ترجمه می‌کند.

موسوی با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی یکی از بالاترین نمادهای مقاومت است که توانست هندسه قدرت جهان را در نماد مقاومت ساماندهی کند و علاوه بر عرصه دفاع از میهن، ملت و هویت ایرانی و اسلامی، عرصه‌های کاری هم می‌تواند نماد و الگوی مقاومت باشد.

وی در این زمینه به پروژه‌ای که دیروز (چهارشنبه) در طبس افتتاح شد، اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم، خارجی‌ها این پروژه را رها کرده بودند و ۱۷ میلیون یورو قرارداد اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغالشویی طبس بوده که به دستان توانمند متخصصان و کارگران همین منطقه و شرکت زغالسنگ به مدار برگشته و در گام اول ۶۸ هزار تن تولید را افزایش داده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مهمترین مساله در این پروژه این بوده که ساخت داخلی است و ما توانستیم با تکیه بر توان داخلی و منطقه‌ای که عرصه زرخیز و پایتخت معدن ایران است، این افتخار را داشته باشیم و همزمانی آن با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اتفاق مبارکی است.

وی افزود: البته در چهار مرحله بعدی این مگاپروژه بالغ بر ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید را طی ۲ سال آینده خواهیم داشت.

موسوی گفت: افتتاح این پروژه یک نماد و الگوی مقابله با استکبار است چون متخصصان ما علیرغم اینکه فناوری بسیار پیچیده‌ای بوده و معدن جزو فناوری‌های استراتژیک است، این کار را انجام دادند.

وی بیان کرد: بر همین اساس به مدیران استان اعلام کردیم در حوزه معدن و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که پیش‌بینی ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را داریم هر قدر این استان آمادگی داشته باشد و زیرساخت‌ها را در اختیار ما قرار دهد حاضریم این ظرفیت توسعه اقتصادی و پیشرفت را برای این منطقه قرار دهیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: امروز و فردا نیز در استان خراسان جنوبی هستیم و تصمیمات خوبی خواهیم گرفت که بعد از نهایی شدن آنها در حوزه درمان، بیمه‌ای و پروژه‌های نیمه‌تمام گزارش آن به مسوولان استانی ارایه خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: