اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 03 November 2021
تصاویر مربوط به عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو‌های امریکایی و شکست سرقت دریایی نفت ایران در دریای عمان برای نخستین بار منتشر شد.
جزئیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکاییبه گزارش عصرپرس، نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا هفته گذشته عملیاتی را به منظور سرقت محموله نفتی جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان طراحی کرده بودند که به همین منظور در اقدامی یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفتکش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت می‌کنند.

در همین حین، رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه که متوجه این توطئه آمریکایی‌ها می‌شوند،‌ با اجرای عملیات هلی‌برن  بر روی عرشه نفتکش حامل نفت سرقت شده، آن را تصرف کرده و تحت کنترل خود به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت می‌کنند.

آمریکایی‌ها نیز که توطئه‌شان را نقش بر آب می‌بینند، با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناوشکن رزمی به تعقیب نفتکش می‌پردازند که در ادامه با ورود قاطعانه یگان‌های سطحی نیروی دریایی سپاه ناکام می‌مانند؛ اما آمریکایی‌ها که با تمام توان در پی سد کردن راه نفتکش حامل نفت ایران بوده‌اند، تعداد نیروی بیشتری را شامل بالگردها و ناوشکن‌های دیگر به سمت نفتکش گسیل می‌کنند که اینبار نیز با اقدام قاطعانه نیروی دریایی سپاه، فرار را ترجیه می‌دهند و از ادامه عملیات تعقیب منصرف می‌شوند.

در نهایت این نفتکش در ساعت ۸ صبح مورخ سوم آبان ماه ۱۴۰۰ وارد لنگرگاه بندرعباس می‌شود./فارس


نام:
ایمیل:
* نظر: