اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - 03 November 2021
دادستان کل کشور گفت: وظیفه تولیدکنندگان در این برهه این است که با گذشتن از بخشی از سود خود و کاهش هزینه‌های سربار تولید فشارهای گرانی را از دوش مردم بردارند.
انتقاد دادستان کل کشور از گرانی‌های بازاربه گزارش عصرپرس، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان که به شکل ویدیو کنفرانس برای حاضران در این مراسم به سخنرانی پرداخت، افزود: امروز تولید مساله مهم و اساسی در کشور است.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه و انقلابی برای کمک به حل مشکلات بخش تولید و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی،خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی را به همت جوانان این مرز و بوم می توانیم حل کنیم.

دادستان کل کشور گفت: همه باید به دولت سیزدهم برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی کمک کنیم و در این خصوص باید دغدغه داشته باشیم.

حجت الاسلام منتظری گفت: وظیفه ذاتی دستگاه قضا ورود به موضوع اقتصاد نیست اما بنا به شرایط کشور و جنگی که دشمن در این عرصه به راه انداخته است همه وظیفه داریم تا به حل مشکلات بخش تولید کمک کنیم.

این مسوول قضایی با بیان اینکه دستگاه قضا برای کمک به تولید و فعال سازی ظرفیت های معطل این حوزه اهتمام دارد،گفت: باید هرآنچه در توان داریم برای فعال سازی واحدهای راکد تولیدی به کار بگیریم.

وی در ادامه سالروز وقایع سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت و گفت: ۱۳ آبان ایام الله است و از مناسبت هایی است که باید همیشه آنرا گرامی و زنده بداریم.

حجت الاسلام منتظری گفت: در ۱۳ آبان ۵۸ عده ای از دانشجویان پیرو خط امام که دخالت های استکبار جهانی و مبارزه آن با انقلاب اسلامی را می دیدند که هدایت آن در لانه جاسوسی آمریکا بود را غیرقابل تحمل دانستند و انقلاب دومی را با تسخیر این لانه بوجود آوردند.

وی با بیان اینکه دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران انواع مختلفی داشته است،افزود: راه اندازی هشت سال جنگ علیه مردم ایران یکی از این دشمنی ها بود اما ملت رشید و ولایت مدار اجازه ندادند که یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی بدست دشمن بیافتاد.

دادستان کل کشور گفت: جنگ در عرصه های فرهنگی که مقام معظم رهبری از آن شبیخون فرهنگی یاد کردند و همچنین تحریم ها از دیگر فعالیت های خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی در این سالها بوده است.

دادستان کل کشور افزود: جنگ اقتصادی آمریکا با ایران پس از انقلاب فراز و نشیب داشته اما هیچ گاه قطع نشده و در دو سه سال اخیر نیز اوج آنرا شاهد بودیم اما ملتی که در هشت سال دفاع مقدس توانست از آن میدان سنگین و نابرابر پیروز به میدان بیاید می توانند در این جبهه نیز با توانمندی مدافعان جبهه اقتصادی که همانا تولیدکنندگان هستند، پیروز شود.

وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی پرظرفیت در حوزه های اقتصادی نام برد و گفت: باید از این ظرفیت برای تقویت اقتصاد و اشتغال به خوبی بهره گرفت.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به مسوولان حاضر در این همایش گفت: مانند رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس باید همه توان خود را برای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی به کار بگیرید.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز گرانی بر گرده مردم فشار زیادی آورده است،افزود: تولیدکنندگان می توانند با پایین آوردن بخشی از سطح منافع خود و پایین آوردن هزینه تولید بار گرانی را در جامعه بکاهند./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: