اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 01 November 2021
معاون رییس جمهور اعلام کرد:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با همکاری مراکز علمی و حوزوی، الگویی جامع درحوزه عفاف و حجاب تدوین می‌شود.
تدوین الگویی جامع در حوزه عفاف و حجاببه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  دردیدار با آیت الله سید محمد سعیدی،‌ نماینده ولی فقیه در قم و تولیت آستان حضرت معصومه(س)‌ بیان کرد: امیدوار هستیم با حمایت مراجع بزرگوار و روحانیت معزز بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی که به اساس خانواده و هویت دینی ما ضربه می‌زند برطرف شود.

وی افزود: امروز دشمنان در قالب جنگ نرم با استفاده از فضای مجازی در درون خانواده‌ها به دنبال آسیب زدن به هویت دینی و تربیتی ما هستند و با مجازی شدن بیشتر امور در دوران شیوع کرونا،‌ کودکان نیز در معرض این خطر قرار گرفتند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد:‌ در شرایط کنونی که کودکان در فضای مجازی حضور دارند باید به دنبال تبدیل کردن این فضا به یک محیط آموزشی سالم باشیم و با زبان روز و هنر با توطئه دشمنان مقابله کنیم و زودتر از آنکه آنان بتوانند به اهداف خود برسند برای تربیت کودکان‌مان برنامه تربیتی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ در این رابطه دشمنان بر روی حوزه زنان سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند و نیاز است که ما هم در این رابطه سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم و حتما باید در این فضا مطالبه‌گرایانه به دنبال ارائه الگو و برنامه‌هایی باشیم که بتواند جلوتر از دشمنان مسیر راه حرکت صحیح را ارائه دهد.

خزعلی گفت: مطالبی که در این فضا ارائه می‌دهیم حتما باید برای زنان و دختران ما جذابیت داشته باشد و بتواند با درنظر گرفتن مساله عفاف و حجاب به ایشان در انجام کارهای خانه، فعالیت‌های اجتماعی و سایر امور زندگی کمک کند.

وی بیان کرد:‌ باید الگوی عفاف و حجاب با زبان روز که قابل فهم برای همگان هست ارائه شود تا با همراهی همه یک حرکت جریان ساز را در جامعه اسلامی شکل بگیرد و از این طریق بسیاری از مسائل و مشکلات در این حوزه  رفع شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه به دنبال تشکیل جلسه‌های مستمر با مراکز دینی و حوزوی هستیم تا با هم‌فکری این الگو دنبال و پیاده‌سازی آن اجرایی شود.

توجه به آسیب های جدی خانواده 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بحث خانواده نیز باید به آسیب‌های جدی همچون طلاق و اعتیاد توجه کرد که متاسفانه آمار آن سال به سال افزایش پیدا می‌کند و نیز مساله فرزند آوری که با این روند که پیش می‌رود ممکن است در آینده با پیری بسیار زیاد جمعیت و کم شدن جوانان و تبعاتی از این دست رو به رو شویم.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم از این فضای ایجاد شده در دولت سیزدهم و هماهنگی بسیار خوب میان نهادهای متولی به خوبی استفاده و برنامه جامعی برای حل مسائل و مشکل‌ها در حوزه زنان و خانواده ارائه شود.

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امروز برای دیدار با شماری از مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کرده ، ابتدا با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: