اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 08 March 2017
همزمان با فرا رسیدن سال نو و اولین روز ملی تئاتر ایران
مهدی شفیعی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، از برگزاری ویژه‌برنامه «نوروزخوانی» در ایام نوروز ۹۶ و همزمان با اولین روز ملی تئاتر ایران خبر داد.

ویژه‌برنامه نوروز 96 در محوطه تئاترشهر برگزارمی شود

سرویس فرهنگی عصرپرس: مهدی شفیعی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی با بیان اینکه امسال علاوه بر استان‌های کشور، تالارهای نمایشی مرکز هنرهای نمایشی نیز فعال هستند، گفت: امسال تالارهای مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر از هفته اول فروردین ماه با اجرای برنامه‌های نمایشی و اجراهای صحنه‌ای کار خود را در سال 1396 آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایران تئاتر، شفیعی افزود: سال 1396 اولین سال تئاتر خواهد بود که 7 فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی تئاتر ثبت شده و خانواده تئاتر این روز را همزمان با روز جهانی تئاتر گرامی داشته و به این مناسبت اجراهای نمایشی در تالار‌های حرفه‌ای تهران آغاز خواهند شد.

وی ادامه داد: تماشاخانه سنگلج از 3 فروردین ماه و مجموعه تئاترشهر و تالار هنر از 6 فروردین ماه میزبان شهروندان و میهمانان نوروزی می‌شوند.

شفیعی در خصوص برنامه‌های ویژه نوروز نیز گفت: مجموعه تئاتر شهر از 6 فروردین ماه 1396 با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و برپایی برنامه های ویژه نوروز و آیین های نمایشی در محوطه مجموعه و پارک دانشجو میزبان عموم شهروندان و مخاطبان تئاتر خواهد بود. برنامه‌های متنوعی شامل نمایش‌های آیینی سنتی، نقالی، نوروزی خوانی، خیمه شب بازی و تئاتر‌های خیابانی با موضوع بهار ویژه‌برنامه‌های فضای باز را در این مجموعه خواهیم داشت.

با توجه به آنکه تهران هر ساله در ایام نوروز میزبان مهمانان نوروزی زیادی از سراسر کشور است و همچنین بخشی از مردم ساکن پایتخت که در این ایام در تهران حضور دارند، تصمیم گرفته ایم که در تعطیلات نوروزی 96 نیز همانند دو سه سال گذشته که با برنامه‌های ویژه نوروز و اجرای تئاتر‌های خیابانی و صحنه‌ای در خدمت عموم مردم بوده‌ایم، بهره برداری حداکثری از ظرفیت های تئاتر را در این ایام داشته باشیم.

سامان خلیلیان، مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، نیز اعلام کرد: برنامه‌های نوروزخوانی و آیینی ویژه نوروز از 6 فروردین آغاز خواهد شد و با یک ویژه برنامه در روز 7 فروردین ماه که همزمان با اولین روز تئاتر ملی ایران و ثبت آن در قویم رسمی کشور است همراه خواهد بود.

خلیلیان در ادامه گفت: جزئیات این ویژه برنامه طی یکی دو روز آینده و پس از هماهنگی های دقیق و قطعی با گروه‌های نمایشی که در این ایام با آثار خود میزبان مهمانان نوروزی تئاتر هستند اعلام خواهد شد؛ اما آنچه قطعا با محوریت آن در خدمت عموم مردم خواهیم بود، اجرای نمایش‌های نوروزخوانی، نمایش‌های آیینی سنتی اقوام، خیمه شب بازی و همچنین چند نمونه کاری که با فضای نوروز مطابقت داشته باشد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


ویژه‌برنامه نوروز 96 در محوطه تئاترشهر برگزارمی شود

نام:
ایمیل:
* نظر: