اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 22 October 2021
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبات هشتمین سفر هیات دولت به استان اردبیل ، بانک کشاورزی آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل بویژه منطقه مغان اعلام می‌کند.
بانک کشاورزی به سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی در اردبیل تسهیلات می‌دهدبه گزارش عصرپرس، سیدجواد ساداتی‌نژاد  روز جمعه در جریان سفر به شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان با اشاره به ضعف دشت مغان و منطقه اردبیل در کمبود صنایع تبدیلی و فقدان حلقه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این منطقه اظهارکرد: این منطقه متاسفانه از نبود صنایع تبدیلی و غذایی در منطقه رنج می‌برد و تولید ثرورت و ارزش افزوده در این استان مقدور نیست.

وی افزود: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل اقدام کنند.

وی همچنین گفت: منطقه مغان با ظرفیت‌های بی‌بدیل و فوق‌العاده کشاورزی مستعد تولید بذر و نهال گواهی شده در تامین نیاز کشور و حتی حوزه صادرات است و با توجه به وضعیت و شرایط جغرافیایی منطقه مغان و اردبیل تاکید رئیس‌جمهوری تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر برنامه‌ریزی ویژه در این زمینه خواهد بود.

وی بیان کرد: تاکید رئیس‌جمهوری بر این است که کشت و صنعت مغان باید به روزهای اوج و گذشته خود برگردد و وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را با برنامه‌ریزی دقیق برای رشد ، توسعه و ارتقای آن متمرکز خواهد کرد.

وی رفع ضعف‌های اعتباری پایاب سد خداآفرین به عنوان ظرفیت بسیار خوب در تولید محصولات کشاورزی ، پیگیری و رفع سریع مشکلات زیرساخت گاز و برق مجتمع گلخانه‌ای مغان در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور و نیز توجه به مشکلات و مطالبات عشایر و مردم منطقه مغان در حوزه مالکیت اراضی از طریق تشکیل کارگروه ویژه را از جمله مصوبات سفر امروز به استان اردبیل ذکر کرد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: