اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 08 March 2017
رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برابر قانون امسال هیچ تعطیلاتی حتی ایام نوروز برای وزارت کشور وجود ندارد و در تمام تعطیلات نوروزی، نام نویسی داوطلبان برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام خواهد شد.
خدمات رسانی وزارت کشور در ایام نوروز به داوطلبان

سرویس سیاسی عصرپرس: علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان ها اظهار کرد: تلاش ما این است که انتخابات این دوره نیز در کمال سلامت، توام با امنیت و با مشارکت حداکثری مردم بر مبنای قانون برگزار شود.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمدی زمان آغاز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را 30 اسفند ماه جاری عنوان کرد و افزود: وزارت کشور مجری انتخابات است و بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را شورای نگهبان بر عهده دارد.

وی افزود: همچنین مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی است .

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به خرده گیری برخی افراد به تداخل زمانی آغاز نام نویسی انتخابات شوراهای شهر و روستا با ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: ما مجری قانون هستیم و طبق محاسبات انجام شده و زمان باقی مانده تا روز اخذ رای؛ چاره ای جز این وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور نیز زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را 29 اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: نام نویسی داوطلبان از روز 22 فروردین ماه آغاز می شود.

مسئولیت تعیین شعب اخذ رای با وزارت کشور نیست
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در ادامه با تاکید بر اینکه تعیین شعب اخذ رای با وزارت کشور نیست، اظهار داشت: مسئولیت تعیین شعب بر عهده هیات اجرایی استانها است و وزارت کشور هیچ دخالتی بر این موضوع نخواهد داشت.

وی در عین حال ادامه داد: همچنان منتظر تشکیل هیات های اجرایی اخذ رای از سوی ریاست جمهوری هستیم.

احمدی در ادامه با تاکید بر آمادگی کامل شرکت مخابرات، همراه اول و سایر دستگاههای پشتیبان در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون حسب نیاز وزارت کشور همه دستگاهها موظف هستند تا امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات وزارت کشور یعنی مجری انتخابات قرار دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین از شرکت مخابرات ایران خواست تا با برگزاری جلسات مشترک با شرکت های مخابرات استانی و بررسی نقوص کاری در دوره های پیشین انتخابات به رفع نقیصه ها مبادرت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه باید تسهیل ساز شرایط برای مردم در امر انتخابات باشیم و دقت و سرعت را در کار ارتقاء دهیم، اعلام کرد: تمامی فرآیندهای مربوط به روند انتخابات را بر اساس قانون دنبال خواهیم کرد و همه باید اصل را در این راه قانون قرار دهند.

احمدی همچنین بر موضوع "آن لاین" بودن شعب اخذ رای و اقدامات لازم برای عدم ایجاد مشکل در قطعی برق شعب در زمان رای گیری تاکید کرد و از وزارت نیرو خواست تا در این زمینه اهتمام خود را بکار گیرد.

در ادامه برخی مراکز استان های کشور از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از چگونگی عملکرد آن استان در زمینه انتخابات و نیز وجود مشکلات را به رئیس ستاد انتخابات گزارش کردند./

خدمات رسانی وزارت کشور در ایام نوروز به داوطلبان
نام:
ایمیل:
* نظر: