اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 19 October 2021
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح نوساخته‌ای که هنرمند از واقعیت پدید می‌آورد آینه‌ای است در مقابل جامعه و سینما، هنری راهبردی، هنری متعالی و رسانه‌ای تاثیرگذار، نافذ و سریع‌الامضاست و در عصر حاضر معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهاست.
وزیر فرهنگ: سینما روایت‌گر مسلط واقعیت و حقیقت استبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آورده است: هنر، بازآفرینی واقعیت است و اندیشه‌ای که با واقعیت زندگی پیوند نخورد، درختی بی ریشه است. هنر، گزارش واقعه است و هنرمند، گزارنده و جوینده راهگشا. طرح نوساخته‌ای که هنرمند از واقعیت پدید می‌آورد آینه‌ای است در مقابل جامعه و سینما هنری راهبردی، هنری متعالی و رسانه‌ای تاثیرگذار، نافذ و سریع‌ الامضاست و در عصر حاضر معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهاست.

فیلم کوتاه، سرآغاز حرکت‌هایی سازنده و ثمربخش است و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خاستگاه چشم‌گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بوده و به دلیل ارتباط تنگاتنگ‌اش با نسل جوان و نوگرای کشور، افق نگاه آن می‌بایست مبتنی بر نگاهی ملی و انقلابی باشد و امروز در دومین گام انقلاب، با حضور نسل جوان متعهد کار آزموده دانا و پرانگیزه سبب شکوفایی و بالندگی فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایت‌‎گر کاملا مسلط-که هیچ روایت‌گری تاکنون در بین این شیوههای هنری روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده-و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی. برای هنرمندان و سینماگران سرزمینم، ایران عزیز، موفقیت و سربلندی را آرزومندم.

براساس گزارش وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: