اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 18 October 2021
همزمان با «روز جهانی زنان روستایی» تفاهم‌نامه‌ای با هدف افزایش تعاملات میان دو معاونت زنان و توسعه روستایی ریاست جمهوری به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده با معاونت توسعه روستاییبه گزارش عصرپرس از معاونت امور زنان و خانواده؛ همزمان با «روز جهانی زنان روستایی» روز یکشنبه، ۲۵ مهر، تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در محل معاونت امور زنان ریاست جمهوری منعقد شد. این تفاهم‌نامه با هدف افزایش تعاملات میان این دو معاونت در امور زنان روستایی و هم‌افزایی در تأمین نیاز‌های خانواده و زنان روستایی به امضا رسید.

خزعلی در این مراسم، اظهار داشت: در هفته سلامت و روز جهانی زنان روستایی هستیم که امیدواریم بتوانیم این دو حوزه را به یکدیگر پیوند بزنیم و شاهد ارتقاء سلامت زنان روستایی و عشایری باشیم.

وی ادامه داد: تامین بیمه های درمانی به صورت فراگیر در روستاها انجام شده است و اگر روستایی تحت پوشش نیست، باید اعلام کنند. چراکه در مناطق روستایی و عشایری همه افراد باید تحت پوشش بیمه ها باشند و همچنین خدمات درمانی و مراکز بهداشت نیز، این خدمات را برای زنان ارائه دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در راستای فعال کردن روستاها و حمایت از زنان روستایی که موجب پایداری و پویایی روستاها هستند تلاش خواهیم کرد. چراکه زنان روستایی در هرجا که فعال بودند، کاهش مهاجرت، افزایش تولید محصولات، صنایع دستی و در یک کلام توسعه و بالنگی روستا را شاهد بودیم.

خزعلی با بیان اینکه مشکلات زنان از جمله؛ ضامن وام، تسهیلات با بهره کمتر و ماندگاری بیشتر چه به صورت قرض الحسنه و چه درخصوص اشتغال‌زایی، بسیار مهم است، اظهار داشت: همه این موارد در تفاهم‌نامه بین معاونت زنان و خانواده با معاونت روستایی و تفاهم نامه دیگر که با وزارت کشاورزی خواهیم داشت، قید می‌شود. همچنین با توجه به کم شدن ازدواج در روستاها که یکی از آسیب‌های جدی در این زمینه می‌باشد و نیاز به فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی دارد تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اعطای وام ازدواج به روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی تسهیلات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت. همچنین رایزنی‌های دیگری خواهیم کرد که مسکن ان‌ها نیز دراولویت باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: