اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 17 October 2021
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که زنان روستایی در بخش مدیریتی در شورای روستاها، دهداری ها و بخشداری ها حضور فعال دارند،گفت:تولید صنایع خانگی، دستی و خرد روستاها و عشایر در دست زنان است، این همت و اراده و جدیت برای استفاده از دسترنج بسیار افتخارآفرین است.
تولید صنایع خانگی،دستی و خرد روستاها و عشایر در دست زنان استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و‌ پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، اظهارکرد: نرخ باسوادی در روستاها و عشایر رو به رشد است و به ۸۰ درصد نزدیک شده است و نرخ بیکاری در روستاها نسبت به شهرها بسیار بهتر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل در عشایر و روستاییان موضوع مهمی است که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: به این منظور خوابگاه های شبانه روزی، راهکار روستا مرکزی و آموزش مجازی از اقداماتی است که انجام شده و امکاناتی مانند تبلت در اختیار دانش‌آموزان عشایری قرار خواهد گرفت .

خزعلی تصریح کرد: عشایر و روستاییان سرمایه‌های کشور هستند که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در تولید، کشاورزی و صنایع دستی باعث حرکت و توسعه کشور شوند .

وی افزود: تولید صنایع خانگی، دستی و خرد روستاها و عشایر در دست زنان است، این همت و اراده و جدیت برای استفاده از دسترنج بسیار افتخارآفرین است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه ما این است که امکانات مورد نیاز اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی، استانداردسازی، بازاریابی محصولات و تلاش برای صادرات و همچنین تسریع در اعطای مجوز را برای این قشر فراهم کنیم و با جدیتی که از وزیر محترم کشاورزی دیده ام این حمایت‌ها قابل انجام خواهد بود.

وی با بیان این که زنان روستایی در بخش مدیریتی در شورای روستاها، دهداری ها و بخشداری ها حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید به دنبال نمایشگاه های دائمی برای فروش و عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری باشیم.

خزعلی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان روستایی گفت: موضوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده ایم و مقدمات کار فراهم شده است تا این زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی در خصوص اعطای وام ازدواج به روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که از امروز تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند، ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: