اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - 15 October 2021
فرمانده کل سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه با استفاده از سامانه های نوین جنگالی توانسته اشرافیت کاملی بر جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز بدست آورد که این مهم امروز از افتخارات نیروی دریایی ما است.
نیروی دریایی سپاه اشرافیت کامل بر جغرافیای خلیج فارس و تنگه هرمز داردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز جمعه درجریان بازدید از یگان های نیروی دریایی سپاه مستقر در جزایر خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز، روند صعودی  سطح آمادگی های دفاعی – رزمی یگان ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: دشمنان ما باید به این درک از واقعیت قدرت تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سپاه برسند که در سیاست ها و راهبردهای دفاعی ما هیچگونه عملی، از هیچ دشمنی، در هیچ نقطه ای با هیچ مقیاسی نیست که قابل تحمل باشد و ما را وادار به واکنش های سرسختانه، قاطعانه و سریع نکند.

  وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی سپاه، با توکل برخداوند متعال و مجاهدت فرمانده و رزمندگان دریا دل آن با استفاده از توان و ظرفیت بالای تفکر، خلاقیت و دانش افسران جوان و انقلابی اش برای طراحی، ساخت و تولید هر سازه و سامانه مورد نیاز راهبرد دفاعی کشورمان آمادگی دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت : همه سامانه های استفاده شده در نیروی دریایی سپاه  اعم از موشکی، پدافندی، جنگالی، پهپادی، زیر سطحی کاملا بومی و تولید داخل است و یگان های رزمی  شناوری ، تکاوری و بسیج دریایی نیروی دریایی ما در سطح  آمادگی های فوق العاده به سر می برند و قادر هستند در مواجهه با هر تهدیدی با هر مقیاسی، در هر نقطه ای « واکنش سریع » نشان داده و قاطعانه به آن  پاسخ دهند.

سردار سرلشکر سلامی بیان داشت:نیروی دریایی سپاه در آینده ای نزدیک به یک نیروی مسلم در تراز انقلاب اسلامی و قاطع برای دفاع از منافع حیاتی کشور عزیزمان در دریا خواهد رسید و قدرت تعقیب دشمن در اعماق طولانی تر را به رخ خواهد کشید. 

وی یاد آور شد: ظرف سال های اخیر به خصوص سه سال گذشته نیروی دریایی سپاه به واسطه همت بلند فرماندهان این نیرو  و در قله آن فرمانده نیروی دریایی سپاه ، برادر عزیزم سردار تنگسیری و همرزمانشان ، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در تمام عرصه های قدرت در نیروی دریایی سپاه بویژه ساخت و تولید شناورهای پیشرفته، پهپادهای برد بلند و موشک های  هدایت شونده دریا ‍‍‍‍‍‍پایه در کلاس های مختلف ، رقم زده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی و تهاجمی ما برای واکنش های سخت به هر دشمنی کاملا آماده و سریع است، اظهار داشت : ما برای هر سناریویی آمادگی داریم و امروز بخشی از این آمادگی ها در کرانه های خلیج نیلگون همیشه فارس مشاهده  می شود. 




نام:
ایمیل:
* نظر: