اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - 14 October 2021
وزیر ارشاد خبرداد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه در سفر به شهرستان پاسارگاد از موزه این شهر که تکمیل آن ۵۰ سال معطل مانده بازدید و نوید پیگیری تامین اعتبار برای تکمیل آن را داد.
تکمیل موزه پاسارگاد پس از نیم قرن بلاتکلیفیبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس،محمدمهدی اسماعیلی که همزمان با هفتمین سفر استانی هیات دولت به استان فارس سفر کرده است، پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری به شهرستان پاسارگاد سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال فرماندار،امام جمعه و سایر مدیران شهرستانی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر مسائل و موانع توسعه شهرستان پاسارگاد را بررسی و در ادامه این سفر، از موزه پاسارگاد که ۵۰ سال زیرخاک معطل مانده بازدید کرد.

فرماندار شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه این موزه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: برای تکمیل این سازه نیاز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محسن فلاحی افزود: این موزه که میلیاردها تومان هزینه به قیمت امروز صرف ایجاد آن تا این مرحله شده ۵۰ سال بلاتکلیف رها شده و نیاز است با تامین اعتبار کافی فکری برای ساخت آن شود.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی شهرستان پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ حدود ۸ میلیارد تومان است که ۲ میلیارد تومان آن برای تکمیل این موزه اختصاص یافته اما با این اعتبارات بزودی نمی توان آن را به بهره برداری رساند و سالیان زیادی به طول می‌انجامد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده رسیدگی به این موضوع و تامین اعتبار کافی برای بهره برداری از این موزه طی ۲ سال آینده را داد.

اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در آستانه سفر استانی رئیس‌جمهوری وارد شیراز شد و در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی شرکت کرد. بیستم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان یادروز حافظ نامگذاری شده است و هرساله برنامه‌هایی به این مناسبت در چنین روزهایی برگزار می‌شود.






نام:
ایمیل:
* نظر: