اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - 14 October 2021
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری حدود ۵۰ هزار مدرسه با میانگین جمعیت دانش‌آموزی هشت نفر به صورت حضوری بازگشایی شده و با فراهم شدن شرایط، کلیه مدارس از آبان‌ماه پذیرای دانش‌آموزان است.
حدود ۵۰ هزار مدرسه به‌صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان استبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش قرچک برگزار شد، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس اولویت امنیت و سلامتی دانش‌آموزان است و مدارس موظفند که شرایط لازم برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام شیوه‌ نامه های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کاظمی اضافه کرد: شهرستان‌های استان تهران از مؤلفه‌های متفاوتی نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار بوده و از نظر زیرساخت با مشکلات فراوانی روبرو است.

این مسئول اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوان در حوزه زیرساختی و امکانات مالی، معاونت پرورشی شهرستانهای استان تهران از موفق‌ترین معاونت های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در کشور است که این نشان از ظرفیت ویژه این منطقه دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ارتباط نزدیک بین مسئولان اجرایی مدارس با ستاد آموزش و پرورش افزود: هر چه  فاصله بین مسئولان اجرایی مدارس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش کم شود، موفقیت در حوزه آموزشی و پرورشی یبشتر می‌شود.

وی از بررسی موضوع رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قطعا با نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب رتبه بندی معلمان، بخش مهمی از مشکلات جامعه فرهنگیان برطرف می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: نگاه ویژه رییس جمهوری به آموزش و پرورش در جلسات هیات دولت و اقدامات ۶۰ روزه دولت در این حوزه نشان از عزم دولت در رفع مشکلات آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در نخستین اعتباری که به آموزش و پرورش تخصیص پیدا می‌کند، ۲۰ میلیارد ریال بایت تجهیرات ورزشی به شهرستان های استان اختصاص داده خواهد شد. 







نام:
ایمیل:
* نظر: