اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - 13 October 2021
کارگروه های تخصصی حوزه بین الملل، فقهی_حقوقی، ورزش و سلامت بانوان در معاونت امور زنان و خانواده، طی جلسات رسمی آغاز به کار کردند.
آغاز به‌ کار چهار کارگروه تخصصی در معاونت امور زنان و خانوادهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ کارگروه های تخصصی حوزه سلامت بانوان، ورزشی، فقهی-حقوقی و بین الملل در معاونت امور زنان و خانواده، روز سه شنبه ۲۰ مهر، با حضور وکلا، صاحب‌نظران، اساتید و پزشکان متخصص، طی جلسات رسمی تشکیل و کارشان را آغاز کردند.

در ابتدا؛ جلسه کارگروه فقهی-حقوقی، با حضور تعدادی از حقوقدانان و کارشناسان دینی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد تا لوایح و طرح‌های موجود در این خصوص، به صورت تخصصی مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و نسبت به موارد اولویت دار زن و خانواده  اقدامات لازم قانونی-حقوقی صورت پذیرد.

همچنین در کارگروه ورزش بانوان که اساتید و مربیان ورزشی حضور داشتند؛ خانم دکتر خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مسائل مرتبط با پشتیبانی ورزش های همگانی و قهرمانی بانوان را در دستور کار قرار داده، و ارائه دیدگاه ها و تجربیات بانوانِ ورزشکار را در حل مسائل و مشکلات ورزشی آن‌ها، لازم و ضروری برشمرد.

جلسه بین الملل با حضور کارشناسان امور بین الملل همچنین  اساتید حقوق بین الملل تشکیل شد و مقرر شد در دو جنبه ابهام زدایی از جایگاه زن در ایران و همچنین حضور پررنگ  و موثر آنان در مجامع بین المللی و ارتباط با زنان فعال جهان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در ادامه؛ جلسه کارگروه زن و سلامت نیز با حضور تعدادی از پزشکان متخصص برگزار، و خلاء هایی در حوزه‌ بهداشت و سلامت، ناباروری، جمعیت، مرخصی زایمان و... مطرح شد. از این رو؛ خانم دکتر خزعلی همکاری با وزارت‌خانه ها و دستگاه‌های اجرایی را مهم دانسته و بر تامین نیازها و اعتبارات لازم  در این خصوص، تاکید داشتند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: