اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - 13 October 2021
ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد؛
ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ رسمی از دیدار فرمانده ارتش این کشور با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: همکاری تهران و اسلام‌آباد برای صلح و ثبات منطقه‌ای حیاتی است.
نقش حیاتی همکاری تهران-اسلام‌آباد برای صلح و ثبات منطقه‌ایبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از روابط عمومی ارتش پاکستان، سردار سرلشکر «محمد باقری» به همراه یک هیات بلندپایه نظامی از جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از مقر فرماندهی ارتش پاکستان بازدید کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: یگان رژه‌ نیروهای مسلح پاکستان از فرمانده ارشد ایرانی استقبال کرده و پس از آن سرلشکر باقری همراه فرمانده ارتش پاکستان، با حضور در یادمان شهدای این کشور و نثار گل به مقام این شهیدان ادای احترام کرد.

بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان می افزاید: در دیدار سردار باقری و ژنرال «قمر جاوید باجوا» طیف گسترده ای از مسائل از جمله وضعیت افغانستان، امنیت منطقه‌ای و مدیریت مرزها به ویژه حصارکشی در مرز پاکستان و ایران مورد بحث قرار گرفت.

آنان همچنین بر تقویت بیشتر همکاری‌های دفاعی و همکاری مشترک برای صلح منطقه‌ای و پاسخ یکپارچه به پدیده تروریسم که دشمن مشترک دو کشور است، توافق کردند.

ارتش پاکستان اعلام‌کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند که همکاری نزدیک آنان برای صلح و ثبات منطقه حیاتی است.

پس از دیدار دوجانبه، جلسه هیات‌های بلندپایه ایران و پاکستان به ریاست سردار باقری و ژنرال باجوا برگزار شد.

هیات پاکستانی، نمایندگان ایران را در جریان ارزیابی خود از امنیت منطقه‌ای و سطح عملیاتی قرار دادند.

علاوه بر این ظرفیت‌های آموزشی ارتش پاکستان از جمله همکاری با کشورهای دوست و انجام رزمایش های مختلف مشترک نظامی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در بیانیه مذکور به نقل از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: جمهوری اسلامی ایران تمایل خود را برای تقویت بیشتر روابط نظامی با ارتش پاکستان به ویژه در زمینه های مبارزه با تروریسم و ​​آموزش ابراز داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: