اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - 13 October 2021
معاون اول رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد با حمایت نخبگان و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و همراهی همه مردم واکسیناسیون عمومی به نتیجه مطلوب برسد به نحوی که اکثریت جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.
مخبر: امیدوارم واکسیناسیون عمومی هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، جلسه کمیته تخصصی کرونا امروز - چهارشنبه - به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرعت و میزان واکسیناسیون در کشور اظهار امیدواری کرد با حمایت نخبگان و شخصیت های مذهبی و فرهنگی و همراهی همه مردم، واکسیناسیون عمومی به نتیجه مطلوب برسد به نحوی که اکثریت جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به میزان کافی واکسن کرونا از سوی دولت تهیه شده است، گفت: با دریافت واکسن کرونا از سوی دانش آموزان و افراد بالای ۱۲ سال روند واکسیناسیون عمومی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و امیدوارم رضایت مردم از خدمات دولت در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.

در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهوری، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونان و نمایندگان برخی از دستگاه ها حضور داشتند؛ گزارش برخی از اعضای کمیته تخصصی کرونا در خصوص روند کنترل بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی و راهکارهای مقابله با شیوع مجدد این بیماری ارایه شد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در این جلسه با اشاره به تحسین سازمان بهداشت جهانی از سرعت واکسیناسیون در ایران، گفت: تا امروز ۶۸ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده است. بیش از ۴۶ میلیون نفر دوز اول و بیش از ۲۱ میلیون نفر دو دوز واکسن دریافت کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه زیرساخت ها برای ارایه خدمات واکسیناسیون عمومی کامل است و آمارها بیانگر این است که میزان ایمنی دریافت کنندگان واکسن در برابر بیماری کرونا، نسبت به کسانی که واکسن نزده اند، به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم گزارشی از روند واکسیناسیون در میان فرهنگیان و دانش آموزان کشور ارایه کرد که بر این اساس بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسن دریافت کرده اند و آمار دانش آموزان دریافت کننده نیز به سرعت در حال افزایش است.

معاون وزیر کشور نیز گزارشی در خصوص الزامات فعالیت، ضمانت اجرا و مسئولین و ناظران مشاغل در دوران پس از واکسیناسیون کرونا برای فعالیت اصناف، صنایع و خدمات کارمندان دولت، ترددها و فعالیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ارایه کرد.

در این جلسه و پس از استماع نظرات کارشناسی و تبادل نظر اعضا، تصمیمات لازم برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی وراهکارهای مقابله با شیوع مجدد کرونا اتخاذ شد.






نام:
ایمیل:
* نظر: