اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - 12 October 2021
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:
معاون امور صنایع وزارت صمت در آیین تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل به سازمان اورژانس کشور گفت: رویداد افتخار آمیز امروز غرور ملی را بازسازی نموده و باور «ما می توانیم» را تقویت می سازد.
طراحی و ‌تولید نمونه اولیه دستگاه اتوبوس آمبولانس در ۳۵ روزبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، مهدی صادق نیارکی ادامه داد: این اتفاق شروع کار است و ما باور داریم که در ادامه این روند می توانیم بخشی از بازارهای صادراتی منطقه را نیز در تولید این نوع محصولات به دست بیاوریم.

وی اضافه کرد: وقتی توانستیم نمونه اولیه دستگاه اتوبوس آمبولانس را ظرف مدت ۳۵ روز طراحی و ‌تولید کنیم، پس علاوه بر تامین نیاز داخل می توانیم به صادرات این محصول نیز بپردازیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کاهش ارزبری این محصول باعث تولید با قیمت مناسب تری نسبت به مشابه خارجی آن شده که همین مزیت، این محصول را برای بازارهای صادراتی جذاب تر می کند.

رشد 6.1 درصدی صنعت کشور در سه ماهه اول امسال

صادقی نیارکی ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ بخش صنعت کشور به استناد گزارش بانک مرکزی رشد 6.1 درصدی داشته که این رشد به استناد گزارش مرکز آمار ایران به عدد 5.5 درصد رسیده است به طوری که امروز نتیجه اعتماد به توان فنی مهندسی کشور در آمارهای رسمی ارائه شده مشخص است.

وی افزود : تامین مواد اولیه رویکرد اصلی وزارت صمت است که در دولت جدید به جد پیگری خواهد شد.

رشد بیش از ۴ درصدی تولید خودرو در 6 ماهه امسال

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به آمار ۶ ماهه تولید خودرو در سال جاری گفت: صنعت خودرو در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸۵ هزار دستگاه انواع خودرو را تولید کرده که بر این اساس رشد بیش از ۴ درصدی در این حوزه تحقق یافته است.

رشد حدود ۸۳ درصدی تولید کامیونت و کشنده

صادقی نیارکی گفت: در حوزه کامیون کامیونت و کشنده نسبت به شش ماهه سال گذشته نیز شاهد رشد حدود ۸۳ درصدی بوده ایم که بخش عمده ای از این رشد مربوط به شرکت ایران خورو دیزل می بشد.



نام:
ایمیل:
* نظر: