اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 07 March 2017
وزیر نیرو مطرح کرد
وزیر نیرو در سومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق گفت: با کمک تجربه‌های قبلی و تدوین نظام‌نامه سیلاب توانستیم سیلاب‌های شدید امسال را با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم.

ارتقای آمادگی شرکت‌های آب و برق پیش از وقوع حوادث

سرویس اقتصادی عصرپرس:
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در سومین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق با رویکرد مهندسی تمهیدات نوین (سایبری و زیستی) با بیان این مطلب که از پیش‌بینی تدابیر در ارتباط با هریک از انواع تهدید، گفت: پس از حادثه سیلاب دز که اوایل امسال روی داد، در نخستین جلسه شورای عالی آب از مدیران خوزستان دعوت شد تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت در مقابله با سیلاب، نظام‌نامه مدیریت سیلاب نیز تهیه و به تمام شرکت‌های زیر مجموعه ابلاغ شود.

به گزارش عصرپرس از پاون، وی ادامه داد: این امر سبب شد تا با آمادگی بیشتر بتوانیم سیلاب بهمن ماه را مدیریت کرده و بیشترین بهره‌برداری را از آن انجام دهیم.

چیت‌چیان افزود: اگر سیلاب دز به‌خوبی مدیریت نمی‌شد، فاجعه جبران ناپذیری برای شهرهای اطراف و استان خوزستان ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه حادثه خوزستان درس بزرگی برای مدیریت بحران در بخش صنعت آب و برق کشور بود، گفت: با بررسی حوادث و وقایع سال‌های گذشته لازم است با هوشمندی در این جهت حرکت کنیم و به جای مدیریت بحران‌ها بعد از وقوع، بهتر است از وقوع حادثه پیشگیری کنیم.

چیت‌چیان تصریح کرد: ممکن است نتوان به صورت 100 درصد از وقوع یک حادثه به ویژه حوادث طبیعی جلوگیری کرد، ولی آمادگی در مقابل حادثه ای که قرار است اتفاق بیفتد می‌تواند بسیار کمک کند تا مدیریت بحران به صورت صحیح انجام شود.

وی از گستردگی صنعت آب و برق به عنوان یک ویژگی یاد کرد و در ادامه اضافه کرد: ضرورت تداوم بی‌وقفه ارائه خدمات آب و برق و شبکه ای بودن این صنعت بسیار حائز اهمیت است؛ به‌طوری که اگر یکی از پست‌های برق دچار مشکل شود ممکن است سایر شبکه‌های برق کشور نیز از آن متأثر شوند.

وزیر نیرو سپس با اشاره به حادثه ریزگردها در هفته‌های گذشته در خوزستان گفت: گرد و غباری که از کشورهای همسایه وارد خوزستان شد سبب شد تا برق منطقه و در پی آن آب منطقه نیز دچار مشکل شود و با قطع برق تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی،‌ بانک‌ها، عبور و مرور و غیره دچار مشکل شد؛ این نشان از حساسیتی دارد که از این پس نه تنها به شعار آب مایه حیات بلکه برق جریان حیات نیز پایبند باشیم.

وی با بیان این مطلب که در هیچ کدام از استانداردهای صنعت برق جهان شرایطی که بر اثر گرد و غبار برای شبکه برق خوزستان ایجاد شد تعریف نشده بود، افزود: کشور ما همواره با تهدیدهای مختلفی مواجه بوده ولی همکاری مردم و متخصصان داخلی همواره در مبارزه با این گونه شرایط ما را یاری کرده است.

چیت چیان با اشاره به حساسیت صنعت آب و برق و اینکه در حوادث و جنگ‌ها همواره آب و برق اولین اهداف دشمن است، افزود: باید نهایت تلاش خود را از فناوری اطلاعات به‌روز شده و ICT داشته باشیم و با ایزوله کردن آن نگذاریم تا دشمن در اطلاعات ما نفوذ کند.

حمید چیت چیان با تقدیر از شرکت‌هایی که در حادثه برف گیلان و سیلاب خوزستان به یاری همکاران خود از سایر استان‌ها شتافتند، افزود: فقط در اهواز 1200 نفر از شرکت‌های استان‌های همجوار بجز نیروهای بومی در حال انجام وظیفه هستند تا دوباره مشکلی برای برق این استان ایجاد نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: هر عاملی می‌تواند باعث بروز بحران در سازمان‌ها شود و ما وظیفه داریم تا به هر شکل ممکن از بروز موانع جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: برای احصای تهدیدهای جدید از بحران‌های مختلف بایستی جدی تر اقدام کنیم و از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در پیش بینی تهدیدات کمک بگیریم./


ارتقای آمادگی شرکت‌های آب و برق پیش از وقوع حوادث
نام:
ایمیل:
* نظر: