اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 11 October 2021
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه:
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه امروز عملیات پیچیده فنی غیرممکن با توانایی فرزندان این سرزمین‌ اجرایی شده است،گفت: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو (که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های مترو را در برمی‌گیرد) توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود.
ساخت بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو توسط سازندگان داخلیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ و ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو تهران با اشاره اینکه ایستگاه شهید رضایی در پایین میدان خراسان قرار دارد، توضیح داد: میدان خراسان نیز دارای یک ایستگاه مترو است که البته هنوز به بهره برداری نرسیده است.

امام درباره خط ۶ مترو تهران بیان کرد: خط ۶ دارای یک بخش توسعه جنوبی است که به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه، از دولت آباد در منطقه ۲۰ تا کوهساردر منطقه ۵ ادامه دارد. ایستگاه شهید رضایی سیزدهمین ایستگاهی است که در خط ۶ به بهره برداری می‌رسد و امید است که حداکثر تا دو سال آینده کل خط ۶ مترو افتتاح شود.

به گفته او؛ خط ۶ به عنوان یک خط قطری تهران محسوب می‌شود که از جنوب شرقی در منطقه ۲۰ تا شمال منطقه ۵ ادامه دارد و از میدان‌های مهمی نظیر میدان شهدا، ولیعصر (عج)، امام حسین (ع)، هفت تیر و … عبور می‌کند و نقاط مهمی از شهر را پوشش می‌دهد که می‌تواند برای حمل و نقل عمومی موثر باشد.

او با بیان اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی خواهد داشت، افزود: امروز در ورودی جنوب شرقی ایستگاه شهید رضایی در منطقه ۱۵ قرار داریم که در آینده‌ای نزدیک ورودی شمال غربی در منطقه ۱۲ افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: امروز فرزندان سرزمین‌مان به این توانایی رسیده‌اند که یک عملیات پیچیده و فنی را که در دهه ۶۰ غیرممکن به نظر می‌رسید را اجرا کنند. درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مترو (که سهم ۶۰ درصدی از هزینه‌های مترو را در برمی‌گیرد)توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود./شهر





نام:
ایمیل:
* نظر: