اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 09 October 2021
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خبر داد:
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: با هماهنگی دیسپاچینگ، واحد شماره 2 گازی این نیروگاه از مدار خارج و پس از انجام تعمیرات یازده ساعته وارد مدار تولید شد.
واحد 2 گازی نیروگاه بندرعباس وارد مدار شدبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، "حسین سلیمی" با اعلام این خبر گفت: واحد شماره 2 گازی که برای انجام کارهایی از قبیل گریس کاری کامل گایدون، بلبرینگ الکترو موتور و فن خنک کن رادیاتور، تعویض پیش فیلتر و سرویس فیلتر ژنراتور، تعویض ذغال تحریک ژنراتور، تعویض فیلتر کمپرسور، شستشوی بوشینگ‌های ترانس اصلی، شستشوی مقره‌های سر کابل و مقره‌های نگهدارنده خطوط انتقال که به‌دلیل بازدید از نقاط داغ و بازبینی ادوات دوار از مدار تولید خارج شده بود، پس از یازده ساعت کار فشرده توسط همکاران واحد تعمیرات و پرسنل بهره برداری توربین گاز، با شبکه سراسری پارالل شد.

وی در پایان گفت: مزیت انجام سرویس و تعمیرات در زمان خروج واحد خارج از برنامه تعمیرات دوره‌ای و اورهال، افزایش بار تولیدی و افزایش طول عمر قطعات است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس همچنین از انعقاد قرارداد میان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به منظور بازتوانی و مدرنیزاسیون واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس خبر داد.

حسین سلیمی افزود: در راستای کاهش شدت انرژی، حداکثر استفاده از منابع سوخت موجود در نیروگاه و ضرورت ارتقا و مدرنیزاسیون نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت اسمی یک‌هزار و ۲۸۰ مگاوات، شرکت برق حرارتی به عنوان کارفرما و گروه مپنا با انعقاد قراردادی، مدرنیزاسیون نیروگاه بخار بندرعباس را به‌صورت یک پروژه طرح و ساخت (EPC) در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این قرارداد مواردی از قبیل ضرورت مدرنیزاسیون و افزایش عمر مورد انتظار واحدهای بخاری نیروگاه بندرعباس، ارتقای راندمان و توان عملی واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس، کاهش میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی به محدوده مقادیر استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، مصرف بهینه آب و رفع محدودیت در سیستم خنک‌کن، کاهش مصرف داخلی و افزایش عمر واحدها به میزان ۲۵ سال پس از نوسازی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ظرفیت فعلی تولید برق نیروگاه را حدود یک‌هزار مگاوات برشمرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در پایان این پروژه دوساله با نوسازی تجهیزات به بار نامی یک‌هزار و ۲۸۰ مگاوات در ساعت دست خواهیم یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: