اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 09 October 2021
فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به تحولات اخیر در مرزهای شمال غربی کشور، هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و نیروهای پلیس در حال حراست از مرزهای کشور هستند.
ایران اسلامی از امنیتی مثال زدنی برخوردار استبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز شنبه و در نخستین روز از هفته ناجا در حاشیه صبحگاه مشترک ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و مدافعان حرم و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" و عرض تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک ربیع الاول و همچنین هفته نیروی انتظامی گفت: تقارن هفته نیروی انتظامی را با ماه ربیع الاول به فال نیک می گیریم، ان شاء الله عزاداری های ملت عزیز ایران اسلامی و شما همکاران گرانقدرم در ماه محرم و صفر مورد عنایت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گرفته و این ماه نیز باعث رحمت و شادی مردم عزیز و تمامی خدمتگزاران باشد.

وی با بیان اینکه شعار هفته ناجا 1400 " پلیس هوشمند، امنیت پایدار" انتخاب شده است، ادامه داد:  نیروی انتظامی افتخار دارد که وظیفه استقرار و ارتقاء امنیت را بر عهده دارد و حافظ نظم و امنیت در تمامی ابعاد مختلف از جمله موضوعات نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

*تلاش شبانه روزی همکاران برای برقراری نظم و امنیت

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه امنیت و سلامت بالاترین نعمت در هر کشوری است، تصریح کرد: این اهمیت کار نیروهای مسلح وخصوصا نیروی انتظامی را نشان می دهد؛ خداوند را شاکریم که برای حفظ امنیت و ارتقاء آن شبانه روز در حال خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی هستیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همکاران خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور از مرزها تا مرکز، روستاها، جاده ها و ...  در تمامی ایام هفته حضور موثر و پررنگی دارد.

سردار اشتری گفت: چشمان بیدار و تیزبین کارکنان شجاع و انقلابی نیروی انتظامی امنیت را برای مردم عزیز ایران اسلامی به ارمغان می آورد و در این راه با تمام وجود برای امنیت تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حافظان امنیت جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند به طوری که ما شاهدیم که هر چند روز یکبار یکی از همکاران ما در مصاف با افراد قانون شکن، مجرمان، اشرار و گروه های مسلح به شهادت می رسند و این نشان از عشق، آمادگی و نثار جان خود برای امنیت کشور دارد.

*تقدیم بیش از 13 هزار شهید

سردار اشتری ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدای نیروی انتظامی عنوان کرد: ناجا بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ باید بدانیم که عزیزان و سربازان ملت در همه حال به مردم  خدمت رسانی  می کنند و بایستی قدردان خون پاک شهدا و جانبازان باشیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امنیت سرمایه بسیار بزرگ و در اختیار ملت ایران اسلامی است، بحمدالله کشور ایران اسلامی از امنیتی با ثبات و مثال زدنی برخوردار است.

وی در ادامه تاکید کرد: به لطف خداوند متعال و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" ، به برکت خون شهیدان و ایثارگری های نیروهای مسلح (ارتش، سپاه ، ناجا و بسیج ) و حضور هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی در تمامی صحنه ها، امنیت بسیار خوبی را شاهد هستیم و این امنیت را هر روز ارتقاء داده و از آن حراست و حفاظت خواهیم کرد.

*امنیت مرزها

سردار اشتری گفت: در حال حاضر دارای 8 هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه هستیم، که در تمامی نقاط مرزی مرزبانان غیور نیروی انتظامی با شجاعت کامل حضور دارند و از این امنیت به عنوان نعمت بزرگ الهی پاسداری می کنند.

*افزایش سرعت خدمت رسانی به مردم با هوشمندسازی پلیس

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به اهمیت هوشمندسازی پلیس اشاره و عنوان کرد: پلیس هوشمند می تواند این خدمت رسانی و امنیت را به وسیله همکارانی که در این حوزه آموزش های ویژه دیده اند با  تجهیزات و فناوری های نوین ارتقاء دهد؛ در واقع با هوشمند سازی پلیس می توانیم سرعت خدمت و دقت را افزایش دهیم و در نتیجه رضایت مندی مردم را  به جایگاه مناسبی برسانیم.

وی تاکید کرد: بحمداله نیروی انتظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خصوصا در دهه های گذشته با همت تمامی فرماندهان، مدیران، همکاران و مسئولان پیشرفت های خوبی را در تمامی زمینه ها به دست آورده است؛ در واقع طی سال های اخیر تحول، رشد و پیشرفت مناسبی را در نیروی انتظامی شاهد بوده ایم.

سردار اشتری عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مهم ماهوشمندسازی پلیس است که بخشی از این خدمات در هفته نیروی انتظامی به مردم ارائه خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب در این خصوص و آن چیزی که مدنظر مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز " مدظله العالی" است فاصله داریم که باید در این راه گام های استوارتری برداریم.

*پلیس در تراز انقلاب اسلامی

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی بایستی گام های بزرگی برداریم؛ بحمداله امروز نیروی انتظامی دارای مدیران انقلابی، متدین، جهادی و ولایی است، در واقع این نهاد مقدس امروز برآمده از مردم است و امروز فرزندان غیور میهن اسلامی ما در لباس سبز پاسداری از ارزش ها مشغول خدمت رسانی هستند.

فرمانده ناجا به فرموده مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان فرموده اند امروز ارتشی پیروز خواهد شد که دارای اعتقادات و باور دینی باشد؛ بسیاری از کشورها را می بینیم که با بهترین تجهیزات و امکانات هنوز موفق نیستند، بعد از 20 سال حضور در افغانستان با سرشکستگی و حقارت آنجا را ترک کردند، آنهایی که مدعی هستند تمام جهان را می توانند در تسخیر خود داشته باشند؛ مدعی هستند بالاترین ارتش و تجهیزات دنیا را دارند اما به دلیل عدم روحیه معنوی و مردمی و اینکه جان انسان ها برایشان مهم نیست این طور شکست می خورند و مفتضحانه از کشور افغانستان فرار می کنند.   

وی ادامه داد: اما در جمهوری اسلامی ایران براساس مکتب و تکلیف خود باید روحیه انقلابی و معنوی و مردمی بودن را افزایش دهیم و در خدمت مردم عزیز ایران اسلامی باشیم که در این راه گام های خوبی برداشته شده است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: حرفه ای شدن پلیس را مدنظر قرار دهیم از سویی آموزش ها را نیز بایستی ارتقاء دهیم که لازم است در این راه از مدیران مجرب بهترین بهره را ببریم.

وی ادامه داد: بایستی متون آموزشی ما به روز و در خور شأن پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد؛ بایستی به سمت حرفه ای گرایی و تخصصی شدن پلیس گام های بیشتری برداریم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تاکید کرد: ان شاء الله با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت های بی دریغ ایشان و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح و خودباوری همکاران گام های موثر و بالاتری برداریم.

*اهمیت برگزاری هفته ناجا

سردار اشتری به اهمیت برگزاری هفته ناجا اشاره و عنوان کرد: این هفته فرصتی برای ارتباط بیشتر با مردم، نخبگان، همکاران و همچنین ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف و انقلابی کشور عزیزمان ایران اسلامی است.؛ بایستی با هدف گذاری و نقشه راه براساس اولویت های مشخص راهبرد و سیاست ها، گام های بلندتری برداریم، بحمداله شاهد اقدامات خوب و برجسته همکارانمان از سال گذشته تاکنون هستیم.

*برگزاری انتخابات و نقش نیروی انتظامی

فرمانده ناجا در ادامه به برگزاری انتخابات با امنیت کامل و همچنین نقش نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بزرگ ما تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس خبرگان بود، در این مقطع حساس که همه برای هجمه به امنیت کشور ( بی نظمی و ناامن کردن جامعه) تلاش می کردند، بهترین امنیت را در انتخابات داشتیم به طوری که مقام عظمای ولایت از افرادی که باعث این امنیت بودند تقدیر و تشکر کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این امر خطیر همه تلاش کردند اما آنکه مسئولیت بزرگی در میدان داشت نیروی عظیم انتظامی بود که بحمداله در این ماموریت خوش درخشید و این ماموریت حساس را به خوبی انجام داد که بایستی این آمادگی را برای برگزاری تمامی مراسم ملی حفظ کنیم.

*قدردانی فرمانده ناجا از کارکنان

فرمانده ناجا در ادامه ضمن قدردانی از تک تک همکاران در اقصی نقاط کشور که در حال خدمت رسانی هستند، عنوان کرد: بسیاری از همکاران ما در کنار خانواده های خود نیستند و به دور از آنها مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند، ضمن اینکه  اگر همدلی و همراهی خانواده ها نباشد مطمئنا نمی توانیم ماموریت های خود را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم.  

*حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت

این مقام ارشد انتظامی به نقش ناجا در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور نیز اشاره و خاطر نشان کرد: از همان ساعات اولیه نیروی انتظامی با شعار " حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" وارد میدان شد به طوری که بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا خدمات شایانی را به مردم ارائه کردند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در امر مهم واکسیناسیون، ساختن محیط های مناسب برای درمانگاه ها ، برخورد با محتکران اقلام پزشکی، کنترل فضای مجازی، کنترل ترددها تلاش مضاعفی داشت و در این عرصه وظیفه خود را به خوبی انجام داد که مورد تقدیر مردم نیز قرار گرفت.

سردار اشتری همچنین خاطر نشان کرد: از تمامی اصحاب رسانه که پل ارتباط بین نیروی انتظامی و مردم هستند تشکر و قدردانی می کنم، چرا که این عزیزان خواسته های ما را به خوبی به مردم انتقال می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: