اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - 07 October 2021
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل و راه اندازی معاونت فناوری در زیر مجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت که در حال انجام فرآیند قانونی انجام این کار هستیم.
وزیر علوم از تشکیل معاونت فناوری در این وزارتخانه خبر دادبه گزارش عصرپرس، "محمدعلی زلفی گل" روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، افزود: در همین ارتباط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد «صندوق علوم، تحقیقات و فناوری» نیز موافقت کردند و رییس جمهوری روز گذشته این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم تا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبار لازم و کافی برای فعالیت این صندوق درنظر گرفته شود تا با تدوین و اجرای شرایط و آیین نامه و مقررات مناسب ترغیب و تشویق، ظرفیت تحقیق و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را به سمت نیازهای جامعه و تولید علم سوق داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه هایی را برای کسب مرجعیت و دیپلماسی علمی مد نظر رهبری معظم انقلاب پیش بینی کرده ایم که در این راستا اتاق فکری  نیر تشکیل و فعال شده است.

زلفی گل افزود: از سوی دیگر نظام سنجش و انگیزش جدیدی در حال طراحی است تا هر کس که در دانشگاه بیشتر تلاش می کند بهره بیشتری را ببرد و افراد بر اساس استعداد و تونایی رشد کنند.

وی بیان کرد: با تلاش جهادی جامعه فرهیخته و دانشگاهی، ایران هم اینک رتبه اول علمی منطقه را دارد و  برج تولید  علوم در کشور به خوبی خودنمایی می کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: حدود ۲۰ هزار برون داد علمی بین المللی در کشور داریم که از این نظر از ترکیه هم جلوتر هستیم و از منظر علمی ایران در جایگاه شایسته ای قرار دارد.

زلفی گل ادامه داد: هر چند شیوع کرونا برای همه کشورها از جمله ایران مشکلاتی را ایجاد کرد اما وزارت علوم برنامه هایی را برای رشد علمی کشور در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: وزارت علوم علاوه بر صیانت از برج تولید علم کشور و ارتقای کمی و کیفی آن، سیاست و تقویت بخش فناوری و تکنولوژی را در دستور کار قرار داده، چرا که این مولفه ها موجب تاسیس شرکت های دانش پایه و دانش بنیان می شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: پیمودن مسیر پیشرفت عدالت محور در نظام اسلامی و گام برداشتن همه افراد در این مسیر، مستلزم توجه به  اصول و فاکتورهای موردنیاز  است.

زلفی گل در ادامه با اشاره شاخصه بارز ولایتمداری سردار شهید حسین همدانی، افزود: برای حفظ کیان اسلام و عمود خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه ما باید در گفتار و رفتار سرباز ولایت باشیم.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های همه شهدا فصل الخطاب بون منویات رهبری فرزانه انقلاب است چرا که در نظام جمهوری اسلامی، نقش رهبری بسیار مهم و تعیین کننده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر بخواهیم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مسیرشان به سمت پیشرفت عدالت محور مد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید روحیه جهادی و ولایی بر دانشگاه های حاکم شود.

زلفی گل ادامه داد: برای تحقق این مهم باید آرمان های شهدا به ویژه سردار شهید همدانی را به عنوان الگو سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وزیر علوم از تشکیل معاونت فناوری در این وزارتخانه خبر داد

وزیر علوم در ادامه این مراسم نشان پاسداشت را به خانواده های شهیدان مدافع حرم "فانوسی ، کرمی و صانعی" تقدیم کرد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: