اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - 07 October 2021
با هدف تامین آب شرب بانه؛
شرکت آبفای کردستان با هدف کاهش مشکلات کمبود آب در نقاط روستایی بانه اقدامات گسترده‌ای طی سال‌جاری انجام داده است.
اجرای 40 کیلومتر خط انتقال آب روستایی در پبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، در حال حاضر تامین آب تمامی 100 روستای تابعه شهرستان بانه از طریق منابع زیرزمینی چاه و چشمه تامین می‌شود.

بنا بر این گزارش، کاهش نزولات آسمانی موجب کاهش آب سفره‌های زیرزمینی از قبیل منابع اصلی چاه و چشمه شده است و در بعضی از نقاط، منابع آبی زیرزمینی کاملا خشک و یا فاقد آبدهی مناسب شده‌اند که در نهایت باعث افزایش تعداد روستاهای دارای تنش آبی در سال‌جاری شده است. بر همین اساس شرکت آب و فاضلاب کردستان در راستای کاهش اثرات تنش آبی در روستاهای شهرستان بانه اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.

این گزارش حاکی است، احداث و تکمیل پنج مخزن به ظرفیت کلی یک‌هزار متر مکعب، بازسازی دو مخزن، تجهیز 6 واحد ایستگاه پمپاژ و چاه جدید، احداث 40 کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و توسعه 6 کیلومتر شبکه آب و حفر دو حلقه چاه جدید از مهمترین اقدامات آبفا در روستاهای شهرستان بانه بوده است.

همچنین تامین آب شرب سالم و پایدار 6 روستا، تعویض 11 الکتروپمپ فرسوده و تعمیر 9 الکتروپمپ، کف شکنی سه حلقه چاه، راه اندازی و تجهیز مجدد سه عدد پمپاژ چاه خارج از مدار و بهسازی چهار عدد چشمه و آبرسانی سیار به روستاهای دارای تنش آبی از دیگر مواردی بوده که با هدف کاهش تنش آبی در حوزه روستایی بانه اجرا شده است.

لازم به ذکر است، در برخی از این اقدامات خود روستاییان و دهیاری و بخشداری همکاری داشته‌اند؛ ضمن آنکه در برخی از قطعی‌های آب به دلیل سوختن پمپ و تعویض آن که زمان‌بر است، تا زمان راه‌اندازی مجدد، آبرسانی سیار انجام شده است.







نام:
ایمیل:
* نظر: