اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 06 March 2017
وزیر کشور
وزیر کشور گفت: ناجا در خط مقدم ارتباط با مردم است و پلیس راهور در مقاطع حساس توانسته است ماموریت خود را به خوبی نشان دهد. آمار و شاخص های ارزیابی این نیرو ، مثبت و روبه بهبودی و رشد بوده است.
ناجا در خط مقدم ارتباط با مردم است

سرویس اجتماعی عصرپرس: عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و گفت: ناجا در خط مقدم ارتباط با مردم است و این بیانگر مسئولیت خطیر ناجا است.

 به گزارش راهور، رحمانی فضلی گفت: پلیس از نظر قدرت تصمیم گیری و جمع نگری و همچنین تحلیل و دید همه جانبه خوب عمل کرده و ذهنی فعال و سیال داشته است که این به دلیل تنوع و سرعت کار است چون پلیس در همه موارد باید سریع پاسخ دهد.
 
وی با بیان این که آمادگی همه جانبه برای تمامی اقدامات نیازمند بسیج همگانی برای پیشبرد اهداف است پرداخت و گفت: بسیج همگانی جامعه را به تعادل و پیشرفت می رساند و باید برای تقویت اقتدار و امنیت در کشور تلاش کنیم.

وزیر کشور با بیان این که در حوزه بین‌المللی توانسته‌ایم تهدیدات و فشارها در تمام ابعاد را به فرصت تبدیل کنیم، ادامه داد: میثاق با امام(ره) و شهدا تکلیف ما را از موضع سازمانی به موضع اعتقادی تبدیل می‌کند.

وی به نگرانی در خصوص برگزاری چند مناسبت اشاره و تصریح کرد: در برخی مناسبت‌ها برخی نگرانی‌ها بود به طور مثال دو عید داشتیم که با فاطمیه و محرم تقارن داشت اما خود مردم تفکر دینی داشتند و این مسائل را رعایت کردند.

وزیر کشور اظهار کرد: شرایط کشور در فضای کنونی بسیار مطلوب است و در حوزه بین المللی توانسته ایم تهدیدهای و فشارهای سیاسی و اقتصادی و تبلیغاتی و تهدیدهای نظامی علیه ما را با همکاری مردم، تلاش دولت و هدایت های رهبری تبدیل به فرصت کنیم.

وی افزود: تعامل ما با دنیا روان شده است و ایران هراسی در اقل مساله است . توجه به ایران برای برقرای توازن بین المللی در بهترین حالت است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در شرایط منطقه ای نیروی موثری به شمار می آییم و با اعتقادات دینی و مبتنی بر نجات مستضعفین و پاسخ به ندای کمک ملت مسلمان منطقه مطرح هستیم.
وزیر کشور گفت:در منطقه شاهد جنگ جهانی هستیم چون نیروهای موثر در بحران های منطقه ای حضور دارند و از هر ابزاری استفاده می کنند. در این عرصه با هدایت های رهبری در دل مردم مسلمان منطقه جای خوبی داریم.

وی اضافه کرد: اعتقاد به انقلاب ما که در دل مردم منطقه است جایگاه ما را ارتقا داده است. یک زمانی آمریکا اصلی ترین قدرت منطقه ای جا داشته اکنون منفورترین قدرت مداخله گردر منطقه تلقی می شود براین اساس رویکردها تغییر کرده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید جایگاه ایران را در شرایط فعلی قدر بدانیم در شرایط داخلی در حوزه امنیت به دوست و دشمن اثبات شده است که بالاترین میزان امنیت نه از نوع استبداد و فشار نیروهای نظامی و دفاعی بلکه از نوع پایدار را داریم و این امنیت ، امنیتی است که مردم، محور آن هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: انسجام داخلی ایران در حوزه سیاست داخلی نیز زبانزد است کشور با تنوع نژادی، قومی و مذهبی دارای وحدت داخلی است.

وی ادامه داد: نشاط سیاسی و انتخابات در کشور واقعی است هیچ حزب یا تشکل سیاسی نداریم که تعیین کننده باشند هیچیک عقبه سیاسی تشکیلاتی ندارند که این، آزادی و نشاط سیاسی است.

وزیر کشور گفت: این تشکل ها در چارچوب حاکم بر رفتارهای سیاسی احزاب در انتخابات کار سیاسی می کنند و کسی با آنها کار ندارد، مطبوعات و رسانه ها، کارشان را انجام می دهند و این نشاط سیاسی جای شکرگذاری دارد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی با وجود فشارهای تحریم و قیمت نفت، رشد اقتصادی قابل قبولی داریم وتورم در حد قابل قبول در اقتصاد پایین آمده است؛ ضمن اینکه مشکل اقتصادی بیکاری و تورم را حل می کنیم.

وزیر کشور، علت عقب ماندگی کشور را وابستگی به نفت و شرایط نامطلوب هشت سال جنگ و بعد از آن دانست.

وی ادامه داد: شاخص های رشد اقتصادی با اقتصاد مقاومتی حاصل می شود. در حوزه علم و تکنولوژی دست بالایی داریم و در لبه دانش کشورهایی که در مسیر مقدماتی یا اول رشد علمی هستند حرکت می کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مردم را نباید فراموش کنیم، گفت: این مردم هستند که انقلاب کردند و امام(ره) با پشتوانه آنان و مردم با عشق به امام به صحنه آمدند؛ ما موظفیم در خدمت مردم باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مردمان موحدی داریم که نگران مسائل دینی آن ها نخواهیم بود. این مردم در شرایط مختلف اثبات کردند و همواره تفکر دینی را انتخاب کردند به عنوان مثال امسال در بحث عاشورا و فوتبال که اگر برگزار شود و بی حرمتی شود چه باید کرد؟ در نهایت ورزش انجام شد و ناجا بالاترین نقش را نه به عنوان مداخله انتظامی که به عنوان هدایت اجتماعی بهترین نقش را ایفا کرد.

رحمانی فضلی گفت: امید و نشاط سبب حرکت مردم می شود باید کاری کرد که مردم امیدوار باشند و اعتماد کنند وقتی مالیات می دهند و به ما رای می دهند وظیفه ما انجام فعالیت هایی است که به مردم امید دهد و این امر، شدنی است.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر مردم، نظم و اقتدار را می بینند امیدوار می شوند گاه برخی فعالیت ها حس نا امیدی را تقویت می کند .جامعه خمیده و منفعل نمی تواند پویا باشد، براساس تفکر توحیدی باید جامعه ما سرشار از نشاط باشد و باید در برقراری نشاط جامعه کمک کنیم و پلیس نقش مهمی در این زمینه دارد. امنیت اصلی مساله ای است که به عهده پلیس است و اگر مردم احساس امنیت کنند در نهایت احساس نشاط خواهند کرد.


ناجا در خط مقدم ارتباط با مردم است
نام:
ایمیل:
* نظر: