اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 06 March 2017
سردار مهری خبرداد
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست خط قرمز پلیس در تعطیلات نوروز است.
آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند

سرویس اجتماعی عصرپرس: سردار تقی مهری در حاشیه نخستین روز دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: هدف از این همایش ارزیابی عملکرد سالانه بررسی برنامه‌های سال آتی پلیس راهور است که امیدواریم با برگزاری آن شاهد نظم ترافیکی بیشتر و کاهش جانباختگی باشیم.

به گزارش راهور، وی افزود: هم اکنون در حال اجرای طرح زمستانه هستیم که‌ نزول برف و باران را شاهدیم و به نظر می‌رسد که سال آینده و در ایام نوروز نیز بارش نزولات را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای طرح نوروز 96 اشاره کرد و گفت: طرح نوروز 96 از 25 اسفند ماه امسال آغاز و تا 14 فروردین 96 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی طرح نوروزی از دوماه قبل برگزار شده است، گفت: رزمایش ترافیکی پلیس و دیگر دستگاه‌ها نیز روز 24 اسفندماه برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به شماره‌گذاری یک میلیون و 200 هزار خودرو و 400 هزار موتور سیکلت در سال جاری اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر نیز تا پایان بهمن ماه گواهینامه جدید گرفته‌اند.

وی درخصوص طرح نوروزی گفت: با توجه به توصیه فرمانده ناجا قرار است در طرح نوروزی از بخش‌های مختلف نیروی انتظامی نیز استفاده شود.

رئیس پلیس راهور ناجا به خط قرمزهای پلیس اشاره کرد و گفت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و راست و هر اقدام دیگری که باعث استرس و ناراحتی شهروندان شود در دستورکار جدی پلیس در نوروز 96 قرار دارد.

وی با اشاره به نوروز گذشته بیان داشت: متاسفانه در نوروز سال گذشته 964 نفر در تعطیلات جان باختند، یعنی به طور میانگین روزانه 51 نفر کشته شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: اسفند سال گذشته و روزهای 5 و 7 فروردین 95 بیشترین تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که 308 تصادف فوتی در نوروز گذشته ثبت شده است.

وی در خصوص خودروهای ناایمن گفت: پلیس برای ایمن‌سازی تمام خودروها برنامه‌های متفاوتی دارد. از اول اسفند امسال نیز طرح ویژه‌ای را در حوزه حمل و نقل دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا از تشدید فعالیت بازرسان محسوس و نامحسوس در طول طرح نوروزی خبر داد و گفت: همکاران من از همین حالا با لباس‌های شخصی وارد اتوبوس‌ها شده و تخلفات را رصد می‌کنند. گروهی دیگر نیز در معابر حضور داشته و تخلفات را به شکل نامحسوس رصد می‌کنند.


آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند
نام:
ایمیل:
* نظر: