اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا فرزندان ایثارگر مشروط به عدم غیبت آن ها، با اعمال ۵۰ درصد تخفیف مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند.
اعمال ۵۰ درصد تخفیف معافیت سربازی فرزندان ایثارگران

سرویس اجتماعی عصرپرس: نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 96 ارجاعی از صحن علنی به کمیسیون تلفیق، با جزء الحاقی 3 تبصره 11 این لایحه موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت،گفتنی است نمایندگان حاضر در جلسه موافقت کردند تا فرزندان ایثارگران مشمول ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد(50%) تخفیف شوند.

 به این ترتیب، فرزندان این گروه از ایثارگران در صورت داشتن دو شرط ذکر شده، با پرداخت ۵۰ درصد جریمه ردیف اول این جدول معادل ۵ میلیون تومان، کارت معافیت از خدمت سربازی را دریافت خواهند کرد.

براساس متن ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است؛

«با مشمولینی که پدر یا برادر آن ها از تاریخ ۵۶.۱۰.۱۹ در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن معلول یا اسیر یا مفقودالاثر شده یا بشوند، به ترتیب زیر رفتار خواهد شد:
‌الف - در صورتی که یگانه فرزند ذکور خانواده معلول باشد که طبق نظر شورای پزشکی به تنهایی قادر به اداره امور شخصی خود نباشند از انجام‌خدمت دوره ضرورت و احتیاط، معاف دائم خواهند شد.

ب - چنانچه دارای برادر صغیر یا برادر معلول یا این که یگانه اولاد ذکور باقی مانده خانواده اسیر و یا مفقودالاثر باشند، طبق تبصره ۱ ماده ۴۴‌عمل خواهد شد.

‌تبصره - شرایط اسیر، مفقودالاثر و معلول شناخته شدن و خانواده آنان در آیین‌نامه اجرایی این قانون پیش‌بینی خواهد شد.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بند الف تبصره 2 نیز به دولت اجازه دادند که در سال 1396، مصارف مربوط به واگذاری بنگاه های دولتی موضوع جزء 2 بند د سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 13 این قانون و بدهی خود به بخش های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت، موسسات و شرکت های دولتی به استثنای موارد مندرج در جز 2 بند د سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 18 این قانون پرداخت کند.


اعمال ۵۰ درصد تخفیف معافیت سربازی فرزندان ایثارگران

نام:
ایمیل:
* نظر: