اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
به خاطر فعالیت های انسانی
بر اساس مطالعات منتشر شده توسط بخش حفاظت زیستی سایت ساینس دایرکت، 63 درصد جنگل های آمریکای شمالی و استرالیا تحت فشار و تخریب به وسیله زیرساخت ها، کشاورزی و شهرک سازی هستند. بیش از 100 منطقه میراث طبیعی با ارزش نیز توسط فعالیت های انسانی مورد تخریب قرار گرفته اند.
بیش از 100 منطقه میراث طبیعی جهان مورد تخریب  قرارگرفته اند

عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، در حال حاضر 229 منطقه در سراسر جهان به دلیل داشتن "ارزش برجسته جهانی" توسط یونسکو جزو میراث طبیعی جهان شناخته شده اند. اما با توجه به این مطالعه جدید،از سال 1993 تاکنون 63 درصد از مناطقی که مورد بررسی و تحلیل بوده اند بخاطر فشارهای انسانی از جمله تجاوز جاده ها، کشاورزی، زیرساخت و شهرک سازی در معرض خطر هستند.

از تمامی مناطق میراث طبیعی حاوی جنگل در جهان، 91 درصد از مواردی که تجزیه و تحلیل شده اند، از سال 2000 با کاهش زیاد تعداد درختان روبرو بوده اند.

مناطق میراث طبیعی آسیا بیشترین افزایش فشار از سوی بشر را تجربه کرده اند. پناهگاه حیات وحش ماناس در هند تحت بیشترین فشار است. این منطقه که در سال 1985 به عنوان میراث جهانی شناخته شد، اساس کوهپایه های هیمالیا به شمار رفته و تپه های پوشیده شده از درخت آن، میزبان بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله ببر، گراز کوتوله، کرگدن هندی و فیل هندی است.


بیش از 100 منطقه میراث طبیعی جهان مورد تخریب  قرارگرفته اند
نام:
ایمیل:
* نظر: