اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
استاندار خوزستان عنوان کرد
استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان در زمینه‌های مختلف همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، میراث‌فرهنگی، برخورداری از گستره آبی و... به عنوان یک استان اثر گذار و قلب تپنده اقتصادی ایران است.
خوزستان،‌قلب تپنده اقتصادی ایران
سرویس اقتصادی عصرپرس: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز گفت: با توجه به بالا بودن آب‌های سطحی، بافت سنگین و نفوذ ناپذیری خاک، هیچ راهی جز انجام عملیات زهکش زیرزمینی و اصلاح خاک نداریم.

به‌گزارش عصرپرس از پاون، استاندار خوزستان افزود: زمین‌های حاصلخیز و آب‌های روان اهمیت زهکشی را دو چندان می‌کند. وجود سازه‌های آبی متعدد با قدمت چند هزار ساله نشانه برخورداری گذشتگان برای مدیریت و مهندسی آب است.

وی گفت: خوزستان در زمینه‌های مختلف همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، میراث‌فرهنگی، برخورداری از گستره آبی و... به عنوان یک استان اثر گذار و قلب تپنده اقتصادی ایران است.

وی گفت: با بالا رفتن جمعیت و همچنین تکنولوژی امکان استفاده بهتر و بهینه تر از منابع آبی خوزستان و زمین‌های خوزستان بیشتر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به امر زهکشی توجه ویژه شده و عملیات اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغاز شده است.

وی ادامه داد: توانستیم در برخی اراضی احیا شده از طرح 550 هزار هکتاری که در هکتار 700 کیلوگرم گندم برداشت می‌شد به رقم 4 تن در هر هکتار برسیم.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: این سمینار به توان علمی استان بیفزاید و از توان علمی دانشمندان کشورهای مختلف برای بهبود وضع موجود استفاده شود.

سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، 14به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز با حضور 50 مهمان خارجی از کشورهایی چون آلمان، فنلاند، استرالیا، هلند، بلژیک، هندوستان، مصر، پاکستان، اندونزی، چین، بنگلادش، کره جنوبی و ترکیه آغاز به کار کرد./


خوزستان،‌قلب تپنده اقتصادی ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: