اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - 30 September 2021
محسنی اژه ای
رئیس دستگاه قضا تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی، بصیرت هرچه بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض را وظیفه‌ای مهم عنوان کرد و بیان داشت: قوه قضاییه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضاییه و با همه کسانیکه در هر منصب و مقامی هستند، را دنبال کند ودر این مسیر نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه‌ها است.
قوه قضاییه در مسیرمبارزه با فساد نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه‌ها استبه گزارش عصرپرس، از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قزوین، با اشاره به فرصت خدمت به مردم گفت: اگر خدای نکرده کوچکترین فرصت‌سوزی و از انجام وظیفه و گره گشایی از کار مردم غفلت کنیم حقیقتا در پیشگاه خدا و مردم عذری نخواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به منابع گسترده کشور در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: اگر نتوانیم با این همه منابع و ذخایر مشکلات مردم را حل کنیم و ناهنجاری‌های اجتماعی را برطرف کنیم زیان خواهیم دید و غبطه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات استان قزوین که مسئله آب از مهمترین آنهاست تصریح کرد: مشکل آب یک مشکل عمومی است و ما خشکسالی نسبتاً طولانی داریم که ممکن است ادامه یابد.

 وی ادامه داد: بی‌تردید مدیران استان قزوین شایسته‌ترین افراد برای بررسی مشکل آب این منطقه و توانمندترین افراد برای حل این مسئله هستند که باید در این خصوص تدبیر و مدیریت کنند.‌

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در استان قزوین، گفت: طبق گفته مسئولان استانی در استان قزوین 10 مشکل اساسی وجود دارد که موضوع آب و فروعات آن از جمله این مشکلات است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم با اطلاعات و آشنایی که شخص رئیس‌جمهور با مشکلات آبی دارد برای مدیریت مصرف آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی، صنعتی و استفاده بهینه از آب، برنامه‌ریزی مدونی را انجام دهد و دستگاه قضایی نیز در این مسیر کمک کار دولت خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا موضوع محیط زیست را یکی از مسائل حیاتی دانست و تصریح کرد: در استان قزوین موضوع زمین و مسئله وقف و حدود ‌آن از مسائلی قابل توجه است که برای حل این مسائل نیز باید با هم‌فکری و تلاش جمعی راهکاری اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه از آمادگی دستگاه قضایی برای تشکیل کارگروه‌های مشترک تخصصی جهت رفع مشکلات مذکور خبر‌ داد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فعالیت حدود 38 دانشگاه و مرکز علمی در استان قزوین، گفت: برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و سایر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی و علمی و روحانیت معظم فعال در استان قزوین بهره‌گیری شود.

رئیس دستگاه قضا متذکر شد که دستگاه عدلیه آمادگی دارد که قبل از تشکیل یک پرونده قضایی و پیاد‌ه‌سازی آیین دادرسی و قانون مجازات کارگروه‌هایی را برای حل و فصل تخصصی موضوعات مختلف تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین راستا بر ایجاد شعب خاص پیرامون رسیدگی به برخی موضوعات محیط زیستی، صنعتی و حوزه‌های مرتبط با موقوفات تأکید کرد.‌

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در رفع برخی ناهنجاری‌ها از بخش‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: می‌توان تا پایان سال و با تشکیل چند کارگروه مشخص در راستای رفع یا کاهش مشکلات استان قدم برداشته شود.

وی ادامه داد: اگر جریانات سیاسی در جهت پیشرفت کشور و عزت آحاد جامعه، دلسوز و خیرخواه مردم باشند به گونه ای با هم همفکری می‌کنند که با وجود اختلاف سلیقه و فکر، ظرفیت‌ها در جهت منافع و مصالح مردم به کار گرفته شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقاء اگاهی مردم و اجرای عدالت، خواستار همفکری و همیاری صاحبان اندیشه برای تحقق عدالت اجتماعی و رفع ظلم و تبعیض شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن نهایت تلاش خود را برای فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم به کار گرفته است گفت: آنها این اقدامات را به زعم اینکه بتوانند صبر انقلابی مردم را تمام کنند انجام دادند ولی به لطف خدا نتوانستد و نخواهند توانست به هدف خود برسند.

وی افزود: دشمنان با انجام عملیات روانی و ایجاد حاشیه، نفاق و جدایی‌انداختن بین افراد را دنبال می‌کنند که باید در این زمینه نیز هوشیار و مراقب بود.

رئیس دستگاه قضا تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی، بصیرت هرچه بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض را وظیفه ای مهم عنوان کرد و گفت: قوه قضاییه مصمم است با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با فساد در داخل و خارج از دستگاه قضا را دنبال کند و با همه کسانیکه در هر منصب و مقامی هستند و دچار تخلفی شده اند برخورد کند؛ البته در این میان مراتب نیز در نظر گرفته می شود و اگر موضوع با تذکر رفع شود تذکر داده می شود و اگر نشد ناگزیر با شمشیر و چوب عدالت، با فساد مبارزه می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: قوه قضاییه در این مسیر نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه هاست.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کمک دستگاه قضا باید جلوی ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که امنیت و آرامش مردم را بر هم می‌زنند، بگیرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین از افراد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست که باندهای مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ مردم می گذارند و با عمل نکردن به وظیفه به مردم خسارت می‌زنند و کسانی که با ترک فعل به مردم آسیب می‌زنند را شناسایی و آنها را به قوه قضاییه معرفی کنند تا دستگاه قضا بتواند به وظیفه خود عمل کند.

وجود 595 واحد تولیدی راکد در استان قزوین

«هدایت‌الله جمالی‌پور» استاندار قزوین با اشاره به ویژگی های فرهنگی و علمی این استان، گفت که استان قزوین با یک درصد مساحت از کل کشور 4درصد ارزش اقتصادی برای کشور تولید می‌کند که نشانگر جایگاه ویژه این استان است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان تصریح کرد: در این استان 120 هزار کارگر در 15 شهرک صنعتی و 5 ناحیه صنعتی و 5 شهرک بخش خصوصی فعالیت دارند اما در عین حال 595 واحد تولیدی راکد در این استان وجود دارد.

استاندار قزوین با اشاره به ویژگی‌های کشاورزی استان گفت که در این استان 414 هکتار اراضی زراعی و 75 هکتار اراضی باغی وجود دارد اما با این همه از نعمت آب به خصوص آب سالم محروم است که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

باب عدالت پرترافیک‌ترین باب برای ورود انسان‌ها به حقیقت و دین است

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز با بیان اینکه باب عدالت پرترافیک‌ترین باب برای ورود انسان‌ها به حقیقت و دین است، خواستار توجه به گسترش فرهنگ عدالت‌خواهی در جامعه و بین مردم شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی را دستگاهی انقلابی و مقید به قوانین دین و قرآن و پایبند به فرامین رهبری توصیف کرد و با توجه به اوج گرفتن امید در بین مردم در سایه اقدامات عدالتخواهانه این قوه، خواستار برخورد جدی‌تر با مفاسد و تبعیض و رانتخواری شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: