اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - 28 September 2021
زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس، امروز سه شنبه ششم مهرماه ۱۴۰۰ هم‌زمان در مدارس سراسر کشور نواخته شد.
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر کشور نواخته شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت روز سه شنبه با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان شاهد مبشر تهران برگزار شد.

در این آیین، سخنرانی سرپرست وزارت آموزش وپرورش، اجرای سرود دانش‌­آموزی، سخنرانی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مراسم اهدای گل بر یادمان شهدای دانش‌­آموز و فرهنگی توسط تعداد منتخب از دانش‌­آموزان به صورت نمادین انجام شد. 

شیوه‌نامه آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر کشور پیش از این از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به استان‌ها ابلاغ شده بود.

براساس این شیوه نامه، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در میان دانش آموزان و فرهنگیان، صیانت از میراث ارزشمند شهدای والامقام، ایثارگران و گرامیداشت چهل و یکمین سالروز نکوداشت هفته دفاع مقدس و زمینه سازی برای مشارکت فعالانه دانش آموزان کشور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.
نام:
ایمیل:
* نظر: