اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه پوشاک نماد هویت یک ملت است گفت: طرح‌های ایرانی – اسلامی قابلیت عرضه در بازار جهانی دارند و بر لزوم استفاده بهینه از فرصت نزدیکی به نوروز برای گسترش این مهم در جامعه تاکید کرد.
پوشاک نماد هویت یک ملت است

سرویس فرهنگی عصرپرس: پروانه سلحشوری در خصوص استقبال مردم از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی، گفت: در بازدید شخصی از جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی با طرح‌هایی مواجه شدم که طراحی زیبایی داشت و حتی می توان گفت که امکان عرضه شدن در بازارهای جهانی را دارند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان لباس با طراحی مد ایرانی – اسلامی نبود مکان و فروشگاه را از جمله مشکلات برای گسترش عرضه تولیداتشان عنوان کردند، افزود: این مهم درحالیست که در آستانه عید نوروز می‌توان از ظرفیت خرید پوشاک استفاده کرد و زمینه استفاده مردم از لباس با طراحی مد و لباس ایرانی  را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پوشاک ایرانی – اسلامی طراحی شده از استانداردهای روز برخوردار است و تمام ویژگی‌ها و خصوصیات مورد نظر را رعایت کرده است، ادامه داد: دولت باید با حمایت بیشتر از تولیدکنندگان و طراحان مدل و لباس ایرانی – اسلامی، زمینه توزیع گسترده‌تر کالاهای ایرانی در کشور را فراهم کند.

سلحشوری با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از پوشاک ایرانی با برچسب کشورهای دیگر در بازار به فروش می‌رسد و این امر درحالیست که گاهی می‌دانیم لباس ایرانی است، تصریح کرد: باید پذیرفت که در این حوزه با ضعف فرهنگی مواجه هستیم لذا به فرهنگ سازی در این عرصه نیاز است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه مد و لباس تقریبا 10 سال عمر دارد و امروزه در ششمین نمایشگاه شاهد ایجاد برندهای جدید هستیم که از جمله دستاوردهای این کارگروه به‌حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: باید از کالاهای ایرانی با افتخار حمایت کرد زیرا پوشاک نماد هویت یک ملت است.



پوشاک نماد هویت یک ملت است
نام:
ایمیل:
* نظر: