اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - 23 September 2021
وزیر میراث فرهنگی:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارای صلاحیت بر اساس منویات مقام معظم رهبری از برنامه های دولت است.
برنامه دولت واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی استبه گزارش عصرپرس، سید عزت اله ضرغامی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: در این واگذاری ها، بخش خصوصی اقدام به احیا، مرمت و نگهداری آثار تاریخی می کند و برای کسب درآمد نیز با ایجاد جاذبه های توریستی گردشگران به سمت این اماکن سوق داده می شوند.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم وزارتخانه تغییر ذائقه گردشگری مردم کشور است که در این راستا معرفی استان های بکری چون ایلام به سایر نقاط کشور مد نظر است تا گردشگران و تورهای گردشگری به جای رفتن به مناطقی چون شمال، استانی نظیر ایلام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: ایلام به واسطه شاخصه های خاصی چون دفاع مقدس، اربعین، آثار تاریخی چند هزار ساله، اماکن مذهبی و مناطق طبیعی می‌تواند به یک قطب گردشگری پردرآمد در کشور و حتی برای جذب توریست های عراقی تبدیل شود.

ضرغامی یادآور شد: ایلام به واسطه مرز مهران در جذب توریست مذهبی بسیار موفق عمل کرده است و بعد از پایان کرونا و با توجه به افزایش مسافران، باید زیرساخت‌های جذب گردشگر مذهبی در این استان افزایش یابد و تقویت شود.

وی از رسانه های استان و ائمه جمعه و جماعات خواست: در هر فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان ایلام استفاده کنند تا صنعت گردشگری استان تقویت شود.

وی سپس از بازارچه صنایع دستی شهر ایلام دیدن کرد و صنعتگران به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

در این بازدید و طی نظر مساعد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اجاره بهای غرفه های بازارچه صنایع دستی شهر ایلام به علت شیوع ویروس کرونا و کسادی در بازار تا پایان سال جاری بخشیده شد.

به گزارش ایرنا، سید عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه در سفری یکروزه وارد ایلام شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام، دیدار از بازارچه صنایع دستی و هتل گردشگری ایلام، دیدار از زیرساخت های گردشگری سد سیمره، دیدار و بررسی وضعیت روستای تاریخی و هدف گردشگری سرابکلان شهرستان از جمله برنامه های ضرغامی در سفر به شهرستان های سیروان و بدره است.
نام:
ایمیل:
* نظر: