اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - 21 September 2021
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تصویب سند ملی راهیان نور خبر داد گفت: در حوزه راهیان نور درسال ۹۷ بیش از هفت میلیون نفر از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند که ۸۰ درصد آنها جوانان هستند.
بیش از هفت میلیون نفر در سال ۹۷ از مناطق جنگی بازدید کردندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سردار بهمن کارگر روز سه شنبه در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و افتتاح نمایشگاه در لباس سربازی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:  عزیزانی که امروز حضور دارند جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، خانواده شهدا و فعالان حوزه فرهنگی و هنری و ادبی در حوزه دفاع مقدس هستند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که وظیفه خود می‌دانیم که آن دوران زرین را در چهل و یکمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنده نگه بداریم، خاطرنشان کرد: ما در هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالهای گذشته تا کنون ۷۳۰ جلسه تشکیل داده‌ایم که یکی از نتایج آن احداث موزه های دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۴ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور ایجاد شده که حاج قاسم سلیمانی نخستین موزه دفاع مقدس را در کرمان ساخته‌اند. چندین موزه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۴ احداث خواهد شد و تاکنون ۵۸ یادمان دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

سردار کارگر با بیان این که سند ملی راهیان نور به تصویب رسیده است، اضافه کرد: در حوزه راهیان نور درسال ۹۷ بیش از هفت میلیون نفر از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند که ۸۰ درصد آنها جوانان هستند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لطف نیروی انتظامی در سال ۹۷ و ۹۸ هیچ تلفات جاده‌ای در حوزه راهیان نور نداشته‌ایم. امسال ۴۷۷ ستاد و کمیته برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تشکیل داده‌ایم. همچنین در سال جاری قرار است از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل کنیم. بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب قرار است رونمایی شود.

سردار کارگر به نمایشگاه درلباس سربازی اشاره کرد و گفت: برخی از اسناد برای نخستین بار است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود و نقش مقام معظم رهبری در بازه‌های زمانی مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی در آن بیان خواهد شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: