اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران خبر داد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ایران در ١٠ ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه ٤٥٠ هزار بشکه فرآورده نفتی صادر کرد؛ درحالی که در سال ٩٢ وارد کننده فرآورده‎های نفتی بود.
پیوستن  ایران به باشگاه صادرکنندگان پایدار فرآورده‎های نفتی

سرویس اقتصادی عصرپرس: عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پنل نفتی کنفرانس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اقتصاد مقاومتی گفت: صادرات فرآورده‎های نفتی در سه ماه تابستان امسال روزانه ٦٠٠ هزار بشکه بوده است و قرار است سال آینده صادرات فرآورده به ٨٠٠ هزار بشکه در روز برسد.

به گزارش عصر پرس از شانا، وی امضای تفاهم‎نامه‎ها و توافق‎ها با شرکت‎های بین المللی برای اجرای پروژه‎های پالایشی، صادرات انواع فرآورده های نفتی، تامین کاتالیست و تسهیل گشایش نقل و انتقال پول برای تامین مالی و افتتاح پروژه‎ها را از اصلی ترین دستاوردهای برجام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این‎که طبق قانون باید میزان مازوت تولید پالایشگاه‎ها به کمتر از ١٠ درصد برسد افزود: در این زمینه نیازمند ١٤ میلیارد دلار سرمایه گذاری هستیم که سه میلیارد دلار آن در قالب توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان انجام شده است.

کاظمی تاکید کرد: باید برای اطلاع رسانی شفاف و مطلع کردن مردم از دستاوردهای دولت تلاش کرد.

وی مشکلاتی مانند نقل و انتقال پول و کالا و خرید کالا به چند برابر قیمت اصلی را از موارد گریبانگیر این شرکت در دوران تحریم عنوان کرد و افزود: برخی می‎گویند مدیران دولتی چه می‎کنند، درحالی که جابجایی پول در دوران تحریم ریسک که نه در حد قمار بود.

وی با اشاره به پیشرفت کارها در پسابرجام، ادامه داد: امروز با توسعه صادرات فرآورده های نفتی جلوگیری از خام فروشی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون وزیر نفت، با برنامه های اصلاحی در پالایشگاه‎ها استانداردهای ما به استانداردهای جدید دنیا نزدیک شده است.

کاظمی با اشاره به این‎که امروز به واسطه توسعه گازرسانی در کشور و توزیع بنزین یورو ٤ در کلانشهرها، آلودگی هوا تا حدود زیادی کنترل شده است، افزود: اگر این اقدام‎ها انجام نمی شد، مردم مجبور بودند در تونلی از دود نفس بکشند.

وی در این حال بر ضرورت توسعه سامانه حمل و نقل ریلی به منظور کاهش بیشتر آلاینده‎ها در کشور تاکید کرد./


پیوستن  ایران به باشگاه صادرکنندگان پایدار فرآورده‎های نفتی
نام:
ایمیل:
* نظر: