اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - 19 September 2021
معاون رئیس جمهوری:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت تهیه تاریخ شفاهی دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این مهم است که روحیه ایثار، از خود گذشتگی و اخلاصی که شهدا داشتند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم.
باید روحیه ایثار و از خود گذشتگی شهدارا به جوانان انتقال دهیمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، دکتر انسیه خزعلی روز یکشنبه در دیدار و گفت و گو با مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع ‌مقدس ضمن خیر مقدم و ابراز علاقه مندی به همکاری و تعامل با سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جانفشانی ها، ایثارگری ها و آثار ماندگار دفاع مقدس از لحاظ ماندگاری در ذهن جوانان که سرمایه های انسانی جامعه هستند با هیچ اثر هنری، صنعتی، فنی و ثروتی قابل مقایسه نیست.

معاون رییس جمهوری افزود: این مهم است که روحیه ایثار، از خود گذشتگی و اخلاصی که شهدا داشتند را بتوانیم به جوانان انتقال دهیم چنانچه درسی که شهید سلیمانی داد همه را منقلب و دوباره احیاء کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از خاطرات عزیزانی که باقی مانده اند تاریخ شفاهی منسجمی تهیه شود، تصریح کرد: این تاریخ شفاهی باید در دسترس جوانان قرار گیرد، آثاری که بتواند لطافت ها را همراه با مقاومت ها بیان کند.

خزعلی افزود: وظیفه حکومت اسلامی رفع هر گونه محرومیت از جامعه است و نگاه ما این است که معاونت مرکزی برای حرکت های جهادی در همه جهات شود.

در این دیدار، مریم مجتهد زاده هم تاکید کرد: تعاملاتی در دولت های قبل با معاونت امور زنان و خانواده صورت گرفته است و ما همچنان خواستار ادامه تعامل و همکاری های مشترک در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستیم.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع ‌مقدس افزود: مهمترین برنامه ما اجرای طرح گفتمان فاطمی است که بر اساس اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی می باشد.

در ادامه علمداری از فعالین و خیرین حوزه زنان و خانواده سازمان به بیان ظرفیت های موجود حوزه کاری خود در زمینه صنعت ضمن تاکید بر محرومیت زدایی با تکیه بر ایجاد صنایع مادر و پایدار در مناطق محروم و همچنین مناطق مرزی و استراتژیک به عنوان پشتوانه مالی در برنامه های فرهنگی و اقدامات خیرخواهانه گفت: مجموعه صنعتی امید نور با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی ویزدعمده فعالیت خود را در صنعت فولاد و همچنین اخیرا در صنعت خودرو قرار داده است. 

علمداری با تاکید بر اینکه در بخش فرهنگی اصلی ترین ماموریت ما زمینه سازی برای بیداری اسلامی، تمدن نوین اسلامی و نهایتا بسترسازی ظهور است گفت:  از جمله کارهای پژوهشی که  نقشه راه آن از قرآن استخراج شده برگزاری کار گاه های آموزشی با موضوعات :خودآگاهی، خودسازی و خودشناسی با همکاری بسیج در مساجد و مراکز آموزشی مثل دانشگاه ها در سه استانی که فعالیت اقتصادی دارند در حال برگزاری است که  دستاوردهای ارزشمندی به همراه دارد.

این کارآفرین سپس به فعالیت هایی که در زمینه خیریه صورت پذیرفته پرداخت و تصریح کرد: فعالیت های خیرخواهانه ما در زمینه نگهداری از ایتام با رویکرد پرورش اسلامی است که تمامی فرزندانی که امکان حضانت و واگذاری به عنوان فرزند دائم را ندارند چه بصورت موقت و جه دائم شامل این طرح هستند.

وی با اشاره به بندهفت بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص سبک زندگی و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: بخش اصلی فعالیت ما گفتمان فاطمی با رویکردی واحد و برگرفته از زندگی حضرت زهرا سلام ا.. علیها و با هدف شکل گیری وفاق اندیشه ای و عملی در سطح ملی و بین المللی است به همین منظور دبیرخانه ای در سازمان ایجاد شده که با سازمان های مختلف مانند مجمع جهانی اهل بیت، تقریب مذاهب وجامعه المصطفی در ارتباط است.
نام:
ایمیل:
* نظر: