اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
جهانگیری خبر داد
معاون اول رئیس جمهور گفت: در 2 سال گذشته به 22 هزار واحد صنعتی مشکل‌دار 150هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
پرداخت تسهیلات به 22 هزار واحد صنعتی مشکل دار

سرویس اقتصادی عصرپرس: اسحاق جهانگیری در فرودگاه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویر احمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های ارزنده دولت تدبیر و امید برای رونق بخش صنعت کشور اظهار داشت: فعال سازی هفت هزار و 500 واحد کوچک صنعتی در دستور کار دولت یود که اقدام‌های انجام گرفته در این بخش از برنامه جلوتر است.

به گزارش ایرنا، وی از ساخت 12 کارخانه پتروشیمی با تولید سالانه 9 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: ساخت پنج هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در این مدت تکمیل و به اتمام رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: که میزان صادرات غیرنفتی کشور در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی 33 درصد رشد داشته است.

جهانگیری گفت: رشد اقتصادی کشور در 9 ماه امسال 7.2 درصد و بدون احتساب نفت پنج درصد بوده است که این میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی از در دستور کار بودن 120 برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش‌های صنعت، کشاورزی آب و برق خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌های اولویت دار از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در تمامی استان‌ها فعال است، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مقام دوم تولید نفت و گاز کشور برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

جهانگیری گفت: که کهگیلویه و بویر احمد به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب، دسترسی به بنادر جنوبی کشور و داشتن ظرفیت های متعدد در بخش های آب، جنگل، منابع طبیعی و غیره می تواند به عنوان الگوی توسعه در کشور مطرح شود.

معاون اول رئیس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.


پرداخت تسهیلات به 22 هزار واحد صنعتی مشکل دار

نام:
ایمیل:
* نظر: