اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - 16 September 2021
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تحصیل فرزندان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدارس هیات امنایی رایگان است.
تحصیل فرزندان مددجوی کمیته امداد در مدارس هیات امنایی رایگان استبه گزارش عصرپرس و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، فریبا اسکندرزاده در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که با محوریت پروژه مهر ۱۴۰۰ و موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد افزود: ۳۰ درصد دانش آموزان مدارس هیات امنایی می توانند از خانواده های بی بضاعت باشند که هیچ وجهی نباید از این دانش آموزان دریافت شود.

وی با بیان اینکه فرزندان مددجوی کمیته امداد در مدارس هیات امنایی می توانند از تمام کلاس های فوق برنامه بهره مند شوند تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحصیل فرزندان مددجویان کمیته امداد در مدارس هیات امنایی رایگان است.

وی در خصوص قوانین و مقررات مدارس وابسته نیز اظهار داشت: طبق ماده سه اساسنامه مدارس وابسته، تمام هزینه های این مدارس مانند مدارس غیردولتی بر عهده موسس است، اما از آن جا که طبق اصل ۳۰ قانون اساسی باید آموزش رایگان باشد و استفاده از مدارس وابسته در سراسر کشور به یک رویه تبدیل شده، اگر آموزش و پرورش بتواند بخشی از نیرو و فضای آموزشی را در اختیار این مدارس قرار دهد بلامانع است اما در مواردی که آموزش و پرورش نیرو یا فضای آموزشی ندارد اول باید نیروها و فضاهای خود را تامین کند و سپس برای مدارس وابسته اقدام کند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: شهریه این مدارس نیز شبیه مدارس هیات امنایی است به طوری که این مدارس در راستای مشارکت سایر نهادها مانند نهادهای عام المنعفه که می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، تاسیس می شوند.

اسکندرزاده بر لزوم نظارت بیشتر بر این مدارس تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مدارس ماندگار نیز طبق بخشنامه معرفی شوند و امسال در مدارس غیردولتی پوستر شهریه اختیاری و پوستر شهریه تعیین شده باید نصب شود تا نظارت بر این مدارس تسهیل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: