اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - 14 September 2021
وزیر صمت با تأکید بر اینکه تا دو هفته آینده نیز بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود، یادآور شد: تا دو هفته آتی، همه خرده‌فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به یک روال معقول دست یابیم.
ورود همه خرده‌فروشان سیمان به سامانه تجارت و بورسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، سید رضا فاطمی‌امینامروز (سه‌شنبه) در خاتمه نشست با فعالان صنعت سیمان که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد گفت: این وزارتخانه به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه استفاده از مشورت بخش خصوصی در اولویت‌گذاری‌ها و قاعده‌گذاری‌ها را دنبال می‌کند.

 وزیر صمت افزود: چهار اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت که باید به درستی انجام شود، اولویت گذاری بر طبق منابع و فرصت‌ها، تدوین قاعده‌ها برای بستر سازی حرکت بخش خصوصی و کسب و کارها، تسهیل کسب و کارها در این مسیر و نظارت است.

 وی بیان داشت: رویکرد ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همه بخش‌ها این است که به یک برنامه مشترک بین این وزارتخانه و فعالان اقتصادی برسیم.

 فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: به‌طور مثال در صنعت خودرو، صادرات، نساجی، سیمان، فولاد و غیره باید بدانیم که به چه اولویت‌ها و اهدافی در کوتاه مدت و میان مدت باید برسیم و چه اقدامات و سیاست‌های باید اجرایی شوند.

 وی ادامه داد: این برنامه‌ها را با ذینفعان به اشتراک خواهیم گذاشت و در ادامه از آنها می‌خواهیم تا متناسب با اهداف به ما برنامه بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته جاری قیمت سیمان به وضعیت تعادلی رسید و از فعالان این صنعت تقدیر می‌کنم که با همکاری خوب خود این اقدام را رقم زدند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نرخ سیمان فله نیز به ۳۶۰ تومان رسید که همان قیمت سه ماه قبل است، تأکید کرد: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی، قیمت‌ها به اینجا نرسید، به طوری که تعادلی که در بازار ایجاد شد نرخ سیمان را کاهنده کرد.

ورود همه خرده‌فروشان سیمان به سامانه تجارت و بورس

وی با تأکید بر اینکه تا دو هفته آینده نیز بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود، یادآور شد: تا دو هفته آتی، همه خرده‌فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به یک روال معقول دست یابیم.



نام:
ایمیل:
* نظر: