اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - 06 September 2021
رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید مردم مراقب شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی باشند.
مردم مراقب شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی باشندبه گزارش عصرپرس، سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت نام کتاب‌های درسی، دست به اقدامات مجرمانه به ویژه در فضای‌مجازی زده‌اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیر حضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری و جهت ثبت‌نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه‌های رسمی و تایید شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: