اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - 02 September 2021
با حکم وزیر کشور صورت گرفت؛
وزیر کشور حکم انتصاب چهاردهمین شهردار تهران بدون احتساب سرپرستان و با احتساب آنها بیست و سومین شهردار پس از پیروزی انقلاب اسلامی را صادر کرد تا علیرضا زاکانی از این پس بر کرسی مدیریت پایتخت در خیابان بهشت تکیه بزند.
کلید بهشت در دست چهاردهمین شهردار تهرانبه گزارش عصرپرس، علیرضا زاکانی که با رای اکثریت قاطع اعضای شورای شهر ششم به عنوان شهردار تهران انتخاب شده بود، با حکم احمد وحیدی وزیر کشور دولت جدید آیت‌الله رئیسی، به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

زاکانی از نمایندگان ادوار مجلس با سابقه ۱۲ سال نمایندگی مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم است و در دوره اخیر نیز با رای مردم قم بیش از یکسال نمایندگی این شهر را بر عهده داشت.

علیرضا زاکانی با رای هیئت رئیسه مجلس از بدو آغاز به کار مجلس یازدهم، ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را بر عهده داشت.

زاکانی همچنین کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود که به رغم ثبت‌نام در روز آخر و زمان اندک تبلیغات با اتخاذ مواضع شفاف و مردمی در مبارزه با فساد مورد اقبال مردم قرار گرفت.

براساس گزارش عصرپرس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی،  محمد توسلی، سید کمال الدین نیک روش،  غلامحسین دلجو، محمد کاظم سیفیان، محمدنبی حبیبی، غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری، محمد حسین ملک مدنی، محمود احمدی نژاد، محمدباقر قالیباف، محمد علی نجفی و پیروز حناچی شهرداران پایتخت بودند و زاکانی پس از آنان، چهاردهمین شهردار تهران است.

همچنین طی ۴۲ سال پس پیروزی انقلاب اسلامی طی دوره هایی سید رضا زواره ای، حسین بنکدار، سید مرتضی طباطبایی، محمد حقانی، محمد حسین مقیمی، علی سعیدلو، مصطفی سلیمی، سمیع الله حسینی مکارم و علیرضا جاوید مسئولیت سرپرستی شهرداری تهران را بر عهده داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: