اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 27 February 2017
وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان کردستان سنندج
هاشمی گفت: : امروز همزمان با افتتاح بیمارستان کاملا مجهز کوثر که امید ما برای ارتقای دانش پزشکی در غرب کشور و منطقه است و قرارست تا به یکی از قطب ‌های درمانی منطقه تبدیل شود، 9 پروژه دیگر در استان به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح بیمارستان کوثر مقدمه ای برای اتفاق‌های خوب در منطقه است

سرویس اجتماعی عصرپرس: سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان کوثر سنندج با تشکر از تلاش دست اندرکاران در راه اندازی پروژه‌های مختلف در استان کردستان، گفت: امروز همزمان با افتتاح بیمارستان کاملا مجهز کوثر که امید ما برای ارتقای دانش پزشکی در غرب کشور و منطقه است و قرارست تا به یکی از قطب ‌های درمانی منطقه تبدیل شود، 9 پروژه دیگر در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش وبدا، وی از افتتاح بیمارستانی در دهگلان، کلینیک‌های ویژه در دیوان‌دره، قروه و مریوان، مراکز تصویربرداری سقز، مریوان، دیوان‌دره و کامیاران و نیز توسعه اورژانس بیمارستان توحید به عنوان بخشی از این پروژه ها نام برد و افزود: درعین حال پروژه های دیگری از این دست آغاز شده اند که امیدواریم هرسال به وسعت خدمات ما در حوزه سلامت دراین استان بیفزاید.

کارهای بزرگی در حوزه سلامت‌کرده ایم

هاشمی عنوان کرد: واقعیت این است که بنای دولت بر توسعه خدمات بیشتر در سراسر کشور است و بر همین اساس اقدامات بسیار مهمی را در قالب طرح تحول سلامت انجام داده ایم که اقدام به بیمه رایگان یازده میلیون نفر در کشور که قانون آن از بیست و سه سال پیش وجود داشت و در این دوره با دستوررییس جمهور انجام شد از آن جمله است.

وزیر بهداشت در این خصوص یادآور شد: همچنین در این دوره پرداخت هزینه های مراجعه به مراکز درمانی از جیب مردم در بخش دولتی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافت به طوری که این رقم در شهرها به 6 درصد و در روستا ها به 3 درصد رسید.

وی افزود: ما در آغاز این دوره بحران های متعددی در بحث درمان و دارو داشتیم که توانستیم آنها را کنترل کنیم و امروز می بینیم که در حوزه سلامت همه ایران کارگاه خدمت است و بیش از 100 پروژه در همین استان در حال پیگیری است.

هاشمی در این مورد خاطرنشان کرد: امروز در کشور بیش از 6 هزار پروژه در دست اقدام داریم و با افتخار اعلام می ‌کنم که 570 مورد از این پروژه ها در استان سیستان و بلوچستان است.

وی دستگیری از مردم نیاز مند را یکی از وظایف نظام عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد که در این دوره در بخش بهداشت و درمان به خوبی و نیکویی به این موضوع توجه شده و طبیعی است که همه افراد می‌توانند در این بخش موثر و کمک‌کننده باشند.

مردم در انتظار کارهای ویژه‌اند

هاشمی از پروژه احداث بیمارستان کوثر که به دستور مقام معظم رهبری انجام شد به عنوان یک کار جهادی نام برد و از مسوولان پشین و فعلی دانشگاه علوم پزشکی این استان برای پیگیری مراحل مختلف احداث این بیمارستان تشکر کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کارهای معمول را همه در همه جا انجام می‌دهند ولی آنچه که کشور در شرایط کنونی به آن نیازمند است و آنچه مردم از ما و از نسل انقلاب انتظار دارند، همین گونه کارهای ویژه است.

به حرکت خود ادامه می‌دهیم

هاشمی در صحبت های خود از خون‌های بسیاری که جوانان و مردم این منطقه برای تحقق شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی نثار کردند یاد کرد و گفت: ما وامدار همان نسلی هستیم که بزرگترین انقلاب مردمی را به ثمر رساندند و در عین حال منشاء خدمات و برکات زیادی برای کشور شدند و برای همین همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهیم .

وزیر بهداشت با ذکر این نکته که کار ما در این مرحله متوقف نمی شود گفت: ما امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات احداث بیمارستان توحید 2 باشیم و امیدواریم که دانشگاه علوم پزشکی کردستان بتواند نگینی قابل افتخار برای کل آموزش عالی کشور در این منطقه باشد.

به تربیت نیروی بومی توجه کنیم

وی ادامه داد: من بسیار مسرور خواهم بود اگر در آینده بتوانیم کاری کنیم که تعداد فارغ التحصیلان جامعه کرد زبان این دانشگاه منطقه به تعداد عزیزانی باشد که از سایر نقاط ایران هستند ، هم در امنیت کشور در منطقه و هم در انتقال فرهنگ و معرفی توانمندی های خود اقدام موثری انجام داده ایم.

هاشمی افتتاح بیمارستان کوثر را مقدمه ای برای اتفاق‌های خوب در منطقه دانست و تاکید کرد: با وجود اساتید برجسته و جوانان برومند این منطقه ما باید بتوانیم توریست درمانی را بیش از گذشته در این منطقه که به نظر من عروس ایران است تقویت کنیم تا نه تنها مردم غرب کشور که همسایگان نیز از آن استفاده کنند.

با احترام و علاقه خدمت کنیم

وی با اشاره به این نکته که وزارت بهداشت در این دوره تنها به مرکز استان توجه نکرده گفت: در طول این مدت ما در همه شهرها اقدامات ارزشمندی را انجام داده ایم و البته می‌دانیم که کارهای زیادی در سقز و مریوان و بانه و دیواندره و دهگلان و قروه و بیجار برای انجام باقی مانده که باید انجام شود.

وی افزود: واقعیت این است که به فراخور توانمندی خود در تلاش هستیم تا کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم اما باید توجه داشته باشیم که دولت در شروع کار خود شرایط مناسبی نداشت و مواردی مثل کاهش قیمت نفت به یک چهارم میزان گذشته، درآمد دولت را 75دصد کاهش داد و در همین شرایط قصد داشت که خدمات گسترده خود را حفظ کند و ارائه دهد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم مسوولان و دست‌اندر کاران بتوانند با علاقه‌مندی و تعهد خود موجبات رضایت‌مندی مردم عزیز و شریف کردستان را فراهم کنند و گرنه فضا و ساختمان و تجهیزات همه جا هست؛ آنچه مهم است دانش و مهارت و مهم تر از این‌ها احترام و محبت است که نباید از مردم کردستان عزیز دریغ شود.


افتتاح بیمارستان کوثر مقدمه ای برای اتفاق‌های خوب در منطقه است

نام:
ایمیل:
* نظر: