اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - 27 August 2021
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها و بخصوص استان‌های مرزی دچار محرومیت مضاعف است تاکید کرد: باید ظرفیت فرهنگی غنی چند هزار ساله ایرانی و اسلامی ما هرچه زودتر متبلور شود و ما بدون کمترین درنگی این موضوع و توجه به مناطق محروم و تقویت بعد ساختاری نیروی انسانی بخش را در دستور کار خود قرار داده ایم.
باید ظرفیت فرهنگ غنی چند هزار ساله ایرانی و اسلامی زودتر متبلور شودبه گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما؛ محمدمهدی اسماعیلی در نخستین جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور معاونان و مدیران این وزارتخانه و از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مسوولان این وزارتخانه در ادوار قبلی گفت: مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با توجه به اسناد بالادستی تقویت شود.

وی افزود: سند مهندسی فرهنگی یک امکان مطلوب برای تهیه پیوست فرهنگی است که باید در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به روحیات و توقعات آقای رئیسی رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این روحیه در کنار عزم و اراده همکاران ما در وزارت ارشاد می‌تواند ما را به نقطه باثبات برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه برنامه اقدام مدیران وزارت ارشاد خبر داد و گفت: این برنامه برای بررسی و تصویب نهایی در اختیار مدیران ارشد وزارت ارشاد قرار می‌گیرد تا فضای کاری مطلوب اهالی فرهنگ و هنر ایجاد شود. 

وی نگاه ویژه به معیشت کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان این بخش را از جمله سیاست‌های اصلی خود در دوران وزارت دانست و افزود: هم اکنون این وزارتخانه بویژه در استان‌ها دچار انزواست که باید این رویه اصلاح گردد. 

وزیر ارشاد با اشاره به مذاکرات خود با اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه دغدغه نمایندگان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار زیاد است.

اسماعیلی افزود: عموم نمایندگان دغدغه‌های جدی فرهنگی داشتند و حتی در کمیسیون‌های صنایع و اقتصادی هم که شرکت داشتیم، متوجه شدیم اعضای این کمیسیون‌های اقتصادی هم دغدغه‌های فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها و بخصوص استان‌های مرزی دچار محرومیت مضاعف است تاکید کرد: باید ظرفیت فرهنگی غنی چند هزار ساله ایرانی و اسلامی ما هرچه زودتر متبلور شود و ما بدون کمترین درنگی این موضوع و توجه به مناطق محروم و تقویت بعد ساختاری نیروی انسانی بخش را در دستور کار خود قرار داده ایم و اگر موانع پیشرو به کمک همکاران ما برداشته شود شاهد اتفاقات خوبی برای فرهنگ و هنر خواهیم بود.

وزیر ارشاد در خصوص سفر اربعین هموطنان نیز گفت: محدودیت‌های وضع شده در ایام اربعین جدی است، اما منتظر نظر مراجع عرافقی هستیم و امروز هم از وزیر امور خارجه خواستم در سفر به عراق و مذاکرات خود با مقامات این کشور، این موضوع را پیگیری کند.

وی با اشاره به تنوع قومی و فرهنگی در ایران گفت: خوشبختانه مطالعات ما نشان داد علیرغم تصور قبلی ما، شاخص‌های علاقه به هویت ملی در اقوام به شدت بالاست که این امر یک قدرت بسیار زیاد در اختیار ما قرار می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه شعار رئیس جمهور ائتلاف با مردم بود و خود را وام دار هیچ دسته و جناح سیاسی نمی‌دانست افزود: خود من هم عضو هیچ گروه سیاسی نیستم و دغدغه جدی ما فقط ارتقای فرهنگ و هنر کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدلی و انسجام اعضای دولت جدید را نقطه قوت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با همکاری همه فعالان باید تلاش کنیم عقب افتادگی‌های زیاد این بخش را به سرعت پشت سر بگذاریم و البته در این بخش، بار مسئولیت عظیمی متوجه همکاران ما در استان‌ها است.
نام:
ایمیل:
* نظر: