اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - 27 August 2021
پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر یک و ۲ در آخرین روستاهای نوار مرزی شهرستان هویزه که با همیاری آبفا خوزستان و سپاه ولیعصر استان اجرا شده است صبح جمعه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
طرح آبرسانی به روستای جفیر با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسیدبه گزارش عصرپرس، ساکنان این روستاها به علت طولانی بودن مسیر انتقال آب پیش از افتتاح این طرح  فاقد خط انتقال آب بودند و سالها از نظر دسترسی به آب لوله کشی بهداشتی در رنج و سختی بودند که با به بهره برداری از این طرح  از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

محمد رضا کرمی نژاد مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه این برنامه گفت: با بهره برداری از طرح آبرسانی جفیر ۱ و۲  تعداد ۱۷۵ خانوار  شامل ۵۱۵ نفر و بیش از ۷۰۰۰ راس دام از آب شرب بهره مند شدند. 

وی دبی آب مورد نیاز چهار لیتر بر ثانیه و طول خط انتقال را ۱۳.۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح روزانه سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب شرب سالم تهیه و از طریق این خط انتقال برای شرب در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

قرار است به زودی طرح تکمیلی این طرح برای ۳۷ روستای دیگر منطقه نیز توسط قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شود.

رییس جمهوری روز جمعه همزمان با هفته دولت در یک سفر اعلام نشده به همراه چهار  وزیر جهاد کشاورزی، کشور، نیرو و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی مشکلات خوزستان  به این استان سفر کرد./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: