اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 26 February 2017
مدیرعامل آبفای کشورعنوان کرد
جانباز گفت: شرایط پسابرجام فرصت مناسبی در جذب سرمایه های خارجی است وایران نیز از سرمایه و منابع مالی خارجی با نرخ بهره مناسب برای اجرای طرح های آب و فاضلاب استقبال می کند.
فضای پسابرجام فرصتی مناسب برای جذب سرمایه های خارجی

سرویس اقتصادی عصرپرس: حمیدرضا جانبازمدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور کشور در هشتمین گردهمایی مشترک ایران و ایالت نوردراین وستفالن آلمان در خصوص تامین آب و تصفیه فاضلاب در محل شرکت آبفای استان تهران گفت: فضای پسابرجام فرصت مناسبی برای ارتباط مستقیم کارشناسان ایران و آلمان برای تبادل اطلاعات، استفاده از فناوری های روز و تعریف بازار و کار مشترک است.
به گزارش خبرنگار عصرپرس، وی درادامه گفت: بخش عمده دستاوردهای ایران در بخش های پمپ سازی، برق، ژنراتورها، شیرآلات، لوله ها و ... با تبادل اطلاعات و فناوری با خارجی ها به ویژه آلمان ها در سال های گذشته حاصل شده و امروز کشور به خودکفایی 95 درصدی در بخش تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب رسیده است.
وی گفت: اکنون صنعت آب ایران در زمینه ابزار دقیق از خارجی ها بهره می گیرد که آن هم با توسعه ارتباطات با دیگر کشورهای صاحب نام در این عرصه تامین می شود.

فضای پسابرجام فرصتی مناسب برای جذب سرمایه های خارجی

مدیرعامل آبفای کشور افزود: امروز با وجود همه پیشرفت ها در زمینه پروژه های زیست محیطی به ویژه طرح های فاضلاب، استفاده از فناوری های سازگارتر با محیط زیست و با بهره وری بالاتر را نیاز داریم.
جانباز تصریح کرد: توسعه کار در بخش های آب و فاضلاب می تواند صلح، آرامش، سلامت و بهبود کیفیت زندگی در جامعه را به دنبال داشته باشد و هدف اصلی از برگزاری این نشست مشترک، برقراری ارتباط بی واسطه بخش های خصوصی ایران و آلمان است.
وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی های پی در پی کشور باعث شده نیازمند اجرای پروژه های خطوط انتقال آب ایران، مدیریت آب، مدیریت تامین و توزیع آب، ابزار دقیق، شبکه های هوشمند آب، بازچرخانی آب و ... باشیم که در این زمینه ها به توسعه تعاملات و استفاده از دانش و تجربه های بین المللی نیاز است.
جانبازافزود: تامین مالی پروژه ها، یکی از اساسی ترین مشکلات در ایران به حساب می آید، در این زمینه از بخش خصوصی و دولتی آلمان استقبال می شود.
وی گفت: ایران مزیت هایی را تعریف کرده و از تامین کنندگان منابع مالی که پیشنهادات مشخص و جذاب با نرخ بهره پایین داشته باشند، حمایت می کند./


*پروین مرادی/ 1200*


فضای پسابرجام فرصتی مناسب برای جذب سرمایه های خارجی
برچسب ها
حمیدرضا جانباز
نام:
ایمیل:
* نظر: