اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 24 August 2021
رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز دشمنان کشور و انقلاب به دنبال ایجاد انشقاق بین قوا هستند و هر کسی نیز به این موضوع دامن بزند به کشور، انقلاب و مردمی که با مشکلات مختلفی درگیر هستند، ظلم کرده است.
هر کسی به دنبال ایجاد اختلاف بین قوا باشد آب به آسیاب دشمن می ریزدبه گزارش عصرپرس، محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس نوبت عصر امروز (سه شنبه، 2 شهریور ماه) شورای اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در رابطه با فرآیند بررسی صلاحیت وزرا در مجلس گفت: من لازم است این نکته را به صراحت عرض کنم، در ماه های اخیر و پس از انتخابات و در این دورانی که کابینه معرفی شده و به ویژه در این هفته های اخیر در همه جلسات من به این نکته اشاره کردم که اخبار پنهان و آشکار موید این نکته است که دشمنان این کشور و انقلاب به دنبال ایجاد انشقاق و اختلاف بین قوا هستند.

وی افزود: در جلسه اخیر خود با روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها با هیأت رئیسه مجلس نیز به این موضوع اشاره کردم و تأکید کردم هر کسی به این موضوعات دامن بزند و برای آن زمینه‌سازی کند بی‌شک به کشور، نظام، انقلاب و مردمی که مشکلات اقتصادی سلامت و معیشتی دارند، ظلم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:  بنده به عنوان خدمتگزار شما هرگز به دنبال انشقاق نیستم و مجلس نیز اجازه نمی‌دهد چنین فضایی ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تودیع و معارفه روسای قوه قضائیه گفت: زمانی که آقای رئیسی از قوه قضائیه تودیع شد و آقای اژه‌ای به عنوان رئیس جدید معرفی شدند، من در چند دقیقه سخنرانی به دو نکته اشاره کردم و گفتم دوستان ما در جبهه انقلاب بدانند برای کار نکردن دیگر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و نکته دوم نیز این است که جبهه انقلاب، دولت، مجلس و قوه قضائیه همه و همه محکوم به موفقیت هستیم و هر کسی که چنین ضعفی را بخواهد دنبال کند آب به آسیاب دشمن می ریزد.

وی اضافه کرد:هم در آن جلسه و هم در روز تحلیف با صراحت گفتم در عین همدلی و همکاری، استقلال مجلس حفظ خواهد شد و مجلس در رأس امور است و عمل به وظایف قانونی مجلس وظیفه ما است و ما در این موضوع حق مماشات با هیچ کس را نداریم اما این را هم با همه وجود می‌فهمیم که دولت باید با قدرت کار خود را انجام دهد چرا که بنده قریب به 40 سال در کار اجرایی حضور داشتم.

قالیباف تصریح کرد: من در همه جلساتم به این نکته اشاره کردم که ما به عنوان نمایندگان مردم جز دغدغه آنها و توجه به آن، چیز دیگری نداریم و امروز سلامت و اقتصاد مهمترین مسئله مردم است و مجلس باید اطمینان حاصل کند که وزرای پیشنهادی در این دو حوزه یعنی سلامت و معیشت می‌توانند موفق عمل کنند و این وظیفه ما و توقع مردم است و ما این کار را با همدلی و همراهی انجام خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: وزرای پیشنهادی که اینجا هستند بعضا در این زمینه‌ها بوده‌اند و من با آنها در این باره صحبت کردم و این موضوعات را به صورت روشن دنبال کرده‌اند و آنهایی که من را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که جز کار برای من هیچ موضوع دیگری موضوعیت و اهمیت ندارد. تنها کار مردم و اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه برای من مهم است.

به گزارش خانه ملت، پس از این سخنان رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان از هیأت رئیسه خواستار حفاظت از شأن مجلس و ورود هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به اظهارات یکی از نمایندگان در جلسه صبح شدند که در واکنش به این سخنان، رئیس مجلس گفت: حتماٌ بر اساس آیین‌نامه عمل خواهیم کرد و اگر لازم باشد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان رسیدگی و اظهارنظر خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: