اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 25 February 2017
دبیر کمیته شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد
دبیر کمیته شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران گفت: 12هزار تانکر سوخت برای توزیع روزانه 150میلیون لیتر فرآورده های نفتی در ایام تعطیلات نوروزی آماده شده اند.
توزیع روزانه 150 میلیون لیتر سوخت در ایام نوروز

سرویس اقتصادی عصرپرس: حمیدرضا هاشمیان در نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 75 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور برای مصارف عمومی توزیع می شود، گفت: تنها در تهران روزانه به طور متوسط 25 میلیون لیتر بنزین توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، دبیر نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی افزود: تمام تانکرهای سوخت در کشور برای حمل محموله های سوختی بیمه هستند و تنها در تهران روزانه به طور متوسط هفت میلیون لیتر گازوئیل و بین 5 تا 6 میلیون لیتر مازوت با رعایت ضوابط و مقررات توزیع می کنند.

دبیر کمیته شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی افزود: 70 درصد ناوگان حمل سوخت در کشور بین سه تا پنج سال عمر دارند و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نوسازی این ناوگان باید وام های ارزان قیمت در نظر بگیرد.

عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کشور نیز در ادامه گفت: بسیاری از فرآورده های نفتی در کشور بدون بارنامه حمل می شود که این اقدام، خلاف ضوابط و مقررات است.

علی اصغر جانجانی افزود: در قانون تنها کامیون های نظامی که محموله نظامی دارند، از صدور بارنامه معاف هستند و به غیر آن برای حمل تمام کالاها و فرآورده های نفتی باید بارنامه با تمبر دولتی صادر شود.

این عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور تاکید کرد: از سال آینده اجازه نخواهیم داد هیچ شرکت و کامیون داری بدون صدور بارنامه کالایی را در سطح کشور جابه جا کند.

** تلاش برای رفع مشکلات مرتبط با تامین اجتماعی

در ادامه معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سازمان راهداری بر اجرای ماده 38 قانون سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اختصاص درصدی از هزینه های حمل بار برای بیمه عوامل ذینفع تاکید دارد و از سال 93 تاکنون برای حل این مشکل مکاتبات لازم را انجام داده است.

کریم مقدم افزود: با پیگیری های سازمان راهداری و شرکت ملی نفت مقرر شده این معضل برای تمام شرکت های حمل و نقل کالا از جمله شرکت های حمل فرآورده های نفتی برطرف شود.

وی اظهار داشت: تلاش راهداری بر این است که در کشور هیچ باری بدون بارنامه حمل نشود و در این راستا سامانه ای راه اندازی شده تا با اتصال آن به شرکت ملی نفت، ابتدا این سامانه به صورت آزمایشی در انبار نفت ری و سپس در سطح کشور اجرایی شود تا شاهد جابه جایی محموله ای بدون بارنامه در سطح کشور نباشیم.

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه از سال 90 تاکنون تعرفه حمل و نقل فرآوره های نفتی در برخی از استان ها تغییر نکرده است، گفت: با هماهنگی های انجام شده برای منطقی کردن تعرفه حمل و نقل در این استانها اقدام می شود تا نرخ های حمل فرآورده های نفتی در کشور یکسان شود.

 نخستین همایش سراسری شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران شرکت های حمل ونقل فرآورده های نفتی و مسئولان کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور با بررسی مشکلات شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی روز هفتم اسفند ماه در هتل المپیک برگزار شد.


توزیع روزانه 150 میلیون لیتر سوخت در ایام نوروز

نام:
ایمیل:
* نظر: