اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017
رایزن بازرگانی ایران در مسکو هشدار داد
رایزن بازرگانی ایران در روسیه به تجار هشدار داد: برای کاهش ریسک، به جای مبادلات مالی با بانک های متفرقه روسی، به پنج بانک مورد تایید ایران مراجعه کنند.
سرویس اقتصادی عصرپرس: فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران در روسیه با بیان مطلب فوق گفت: علاوه بر «میر بیزنس بانک» متعلق به بانک ملی ایران، از «ازبر بانک»، «وی.تی.بی بانک»، «گاز پروم بانک» و «روس سلخوز بانک»  چهار بانک معتبر دولتی روسیه می باشد که مورد تایید ایران است.

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، وی با یادآوری اینکه روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و فدراسیون روسیه رو به توسعه است، گفت: به تجار و فعالان اقتصادی ایرانی که قصد ورود به بازار این کشور را دارند توصیه می شود برای افتتاح حساب بانکی، نقل و انتقال پول، گشایش اعتبار اسنادی و همچنین ضمانتنامه بانکی به بانک های مورد تایید مراجعه کنند.

پرند گفت: لازم است تجار ایرانی پیش از افتتاح حساب و عملیات بانکی در دیگر بانکهای روسیه، وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها را بررسی کنند.

به گفته رایزن بازرگانی ایران در روسیه، بر اساس بررسیهای انجام شده در سال 2012 میلادی 900 بانک و موسسه اعتباری در روسیه مشغول فعالیت بودند که تا پایان سال 2016 از این تعداد بیش از 350 بانک لغو مجوز شدهاند.

وی همچنین پیشبینی کرد، از 550 بانک و موسسه اعتباری باقی مانده مجوز 300 بانک و موسسه دیگر تا سه سال آینده باطل شود.

رایزن بازرگانی ایران در مسکو افزود: بر اساس سیاست های بانک مرکزی روسیه و پس از سخنان «الویرا نابیولینا» رئیس کل بانک مرکزی این کشور در 15 فوریه سال 2017 در شورای فدراسیون روسیه، روند پاکسازی و ابطال مجوز بانکها و موسسات بیمه اعتباری که دارای نقدینگی پایین و سابقه تقلب و کلاهبرداری هستند تا زمان ابطال کامل آنها ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به منظور پیشبرد نقشه راه تجاری ایران و روسیه و افزایش صادرات کشور به همسایه شمالی، تجار و بازرگانان ایرانی به منظور هرگونه فعالیت بانکی به پنج بانک تایید اعتبار شده مراجعه کنند.

پرند افزود: بازرگانان ایرانی در صورت همکاری و فعالیت با بانکهای دیگر، برای کاهش ریسک تجارت پیش از هر اقدامی از وضعیت نقدینگی و اعتبار آنها اطمینان حاصل کنند.

سازمان توسعه تجارت ایران از علاقه مندان برای دریافت اخبار و کسب اطلاعات تجاری بیشتر در این زمینه خواست به تارنمای رایزنی بازرگانی ایران در روسیه به نشانی http://russia.tpo.ir مراجعه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: