اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017
گزارش حقوق بشر عفو بین الملل
گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل از بررسی وضعیت حقوق بشر ۱۵۹ کشور جهان منتشر شد.
جهان در سال ۲۰۱۶ تیره تر و ناپایدارتر شد

سرویس سیاسی عصرپرس: بخشی از این گزارش با اشاره به رویدادهای سیاسی آمریکا و نشانه های قدرت گرفتن گفتمان جدید سیاسی و اجتماعی در کشورهای اروپایی جهت پیروزی در انتخابات می گوید که دنیا در سال ۲۰۱۶ تیره تر و ناپایدارتر شد.

به گزارش یورونیوز، سالیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین الملل می گوید: «در این سال گفتمان مسموم "ما در مقابل آنها” به همه جهان سرایت کرد. چه در شعارهای بیگانه هراس و تبعیض جنسیتی در کارزار مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ و چه در یورش رهبران اروپایی به حقوق پناهجویان. سرکوبهای گسترده آقای اردوغان پس از کودتای نظامی و یا آنچه در فلیپین مبارزه با مواد مخدر خوانده می شود.»

دبیرکل سازمان عفو بین الملل همچنین با اشاره به بحران پناهجویان گفت: «موضوع پناهجویان برای همه آشناست ولی ممکن است بسیاری از مردم ندانند که در سال گذشته ۳۶ کشور به بهانه آنچه عدم گنجایش می خواندند، پناهجویان را به کشورهای خود بازگرداندند؛ جایی که امنیتی برای آنها وجود ندارد.»

این گزارش با هشدار نسبت به گسترش گفتمان تفرقه و نفرت در جهان به شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرده و نسبت به رواج این گفتمان در کشورهای اروپایی هشدار داده است.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود بارها وعده داد تا مهاجران غیر قانونی را از خاک ایالات متحده بیرون کند. فرمانی که در با شدت در حال اجرا است.

آقای ترامپ در هفته های آغازین ریاست جمهوری خود به بهانه خطر امنیتی فرمان اجرایی منع ورود افراد از هفت کشور با اکثریت مسلمان را صادر کرد. این فرمان به تجمع های اعتراضی در آمریکا و سراسر جهان انجامید و سرانجام با حکم دادگاه فدرال آمریکا متوقف شد.


جهان در سال ۲۰۱۶ تیره تر و ناپایدارتر شد
نام:
ایمیل:
* نظر: