اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017
سازمان ملل گزارش داد
مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن هشدار داد که 7 میلیون از مردم این کشور بیش از هر زمان دیگری با خطر گرسنگی مواجه هستند.
7 میلیون یمنی در معرض گرسنگی هستند

سرویس سیاسی عصرپرس: جیمی مک گولدریک، مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن طی بیانیه ای اعلام کرد: 7 میلیون یمنی با بحران جدی قحطی مواجه هستند و قادر به تامین موادغذایی برای خود نیستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،در ادامه این بیانیه آمده است: هفده میلیون یمنی به اندازه کافی تغذیه نمی کنند و به صورت مداوم ناچار به کاهش میزان وعده های غذایی خود می شوند. زنان و دختران جوان نسبت به مردان و کودکان غذای کمتری می خورند.

زمین گذاشتن اسلحه و نشستن طرف های درگیر بر سر میز مذاکره بهترین راه برای جلوگیری از احتمال مواجهه مردم این کشور با گرسنگی است.

درگیری ها در مناطق ساحلی غرب یمن که همواره افزایش می یابد و ممنوعیت ورود مواد غذایی اساسی، وضعیت انسانی را بدتر می کند.

در نتیجه بمباران هوایی، جاده ها و پل های شهر الحدیده نابود شده است، همچنین راکت های منفجر نشده در این بندر نیز باعث دشواری تخلیه کشتی های حامل مواد غذایی در این جا می شود.

کشتی ها به بندر عدن هدایت می شوند، اما این بندر نیز گنجایش این تعداد کشتی را ندارد. انتقال مواد غذایی از عدن به مناطق دیگر به دلیل بسته شدن جاده ها و پل ها، کمبود سوخت و ادامه درگیری ها دشوار است و قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. 


7 میلیون یمنی در معرض گرسنگی هستند

نام:
ایمیل:
* نظر: