اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - 02 August 2021
ستاری مطرح کرد:
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت:نحوه تعامل سرمایه‌گذار، بهره‌بردار و نقشی که دولت باید در تحقق یک طرح فناورانه تا رفع نیازی از کشور ایفا کند، به خوبی درطرح‌های کلان ملی این معاونت نتیجه داد و ماحصل آن تولید و تجاری‌سازی بسیاری از محصولات وتجهیزات راهبردی است.
تعامل سرمایه‌گذار،بهره‌بردارودولت درطرح‌های کلان معاونت علمی نتیجه دادبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  سورنا ستاری روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ۹ طرح کلان ملی فناوری در خانه نوآوری و فناوری ایران با اشاره به تلاش در مسیر رفع نیاز کشور به محصولات راهبردی و فناور با کمک فعالان زیست‌بوم فناوری نوآوری افزود: اتفاق بزرگی در طول چند سال اخیر رخ داد و در حوزه‌هایی که روزهای نخست حرف چندانی برای گفتن نداشتیم، امروز به یکی از کشورهای توانمند تبدیل شدیم.

وی با قدردانی از دانشگاه‌ها و مراکزی که حامی محصولات ایران‌ساخت بوده اند، اظهار داشت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ایران‌ساخت، دستگاه‌هایی ساخته اند که برخی از آن‌ها صدها هزار دلار قیمت دارند و ضمن تامین نیاز فناورانه کشور، یکی از ستون‌های صادارتی کشور در حوزه محصولات فناورانه به شمار می‌روند.
 
فرهنگ‌سازی و ترویج توانمندی‌ها میان دانش‌آموزان

وی خاطرنشان کرد: حمایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت از ورود تولیدات داخلی به مدارس اقدامی برای فرهنگ‌سازی و ترویج این توانمندی میان دانش‌آموزان است. تجهیزاتی که نشان ایران‌ساخت دارد، امروز مقابل چشمان دانش‌آموزان قرار گرفته و از آن‌ها برای پیاده‌سازی خلاقیت‌هایشان استفاده می‌کنند. این اتفاق بزرگ زمینه آشنایی فرزندان کشور با توانمندی فناوران کشورشان و باور به توانستن است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، راهبرد پیاده‌ شده در مرکز طرح‌های کلان ملی را الگویی موفق برای سایر بخش‌ها در حمایت و تجاری‌سازی فناوری‌های پیچیده و خودکفایی در محصولات راهبردی بیان کرد و گفت: نحوه تعامل میان سرمایه‌گذار، بهره‌بردار و نقشی که دولت باید در تحقق یک طرح فناورانه تا رفع نیازی از کشور ایفا کند، به خوبی در طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری نتیجه داد و ماحصل آن تولید و تجاری‌سازی بسیاری از محصولات و تجهیزات راهبردی است که تا پیش از این میلیون‌ها دلار صرف واردات آن‌ها می‌شد.

وی تصریح کرد: استفاده از اشعه ایکس کامیونی ایران‌ساخت در گمرک نمونه‌ای موفق از این تعامل میان طرف عرضه و تقاضای فناوری با تسهیل‌گری و بسترسازی دولت است. رویکرد مثبت و سازنده گمرک به توانمندی فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری، زمینه‌ای فراهم کرد تا یک محصول راهبردی و پیشرفته که توسط جوانان خلاق شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده، در یکی از بخش‌های حساس کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان حمایت از طرح‌های کلان ملی فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت را گامی ارزشمند و رونق‌دهنده اشتغال و اقتصاد دانش‌ بنیان دانست و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر رفع نیازهای راهبردی و فناورانه کشور به توفیق برسند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: